سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به این‌که اهل بیت علیهم السلام از دلبستگی به دنیا دوری می‌کردند، گفت: ما باید به اهل بیت(ع) اقتدا کرده و از دلبستن به دنیا و زینت‌های فانی آن پرهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه چهارشنبه در جلسه درس نهج‌البلاغه، با اشاره به خطبه ۴۵ از نهج‌البلاغه اظهار داشت: حضرت علی(ع) این خطبه را با حمد و ثنای الهی شروع می‌کند و در ادامه به مذمت وابستگی به دنیا می‌پردازد.

وی ادامه داد: نباید از رحمت الهی مأیوس شد، خدای متعال گناهان انسان را اگر توبه کند، می‌بخشد؛ خدای متعال دنیا را دارفنا معرفی می‌کند که هم دنیا و هم اهل آن از بین خواهند رفت و  نمی‌تواند تکیه‌گاه محکم و امیدوار کننده‌ای باشد و آنچه که ماندگار و قابل اتکا است ذات خدای متعال است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امام علی(ع) در مورد دنیا چنین بیان می‌کنند، چگونه می‌توان دنیایی را که اولش سختی و رنج و آخرش فنا و نابودی است و حلال و حرامش حساب دارد،  را توصیف کرد.

وی افزود: نباید بخاطر ثروت در دنیا مسابقه داد و شیفته زیبایی‌های ظاهری که از بین رفتنی هستند، شد و از خدا و آخرت غفلت کرد؛ تلاش انسان این باشد که عزت و آرامش در آخرت، نزد پروردگار متعال را به دست بیاورد و وظیفه بندگان آماده شدن برای سرای آخرت است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اضافه کرد: دلبستگی به دنیا موجب می‌شود دنیا انسان را با زیبایی‌های خود فریب بدهد و جدا شدن از این زیبایی‌های فریبنده کار آسانی نخواهد بود، روش اهل بیت(ع) دوری از دلبستگی دنیا بود و ما هم باید به ائمه اطهار(ع) اقتدا کنیم.

وی در پایان بیان داشت: تنها زاد و توشه‌ای که در آخرت به در انسان می‌خورد و انسان را نجات می‌دهد، تقوا و خدا ترسی است، فلذا باید تلاش کرد خدا ترسی را در وجود خود تقویت کنیم که مورد رحمت خدای متعال قرار بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha