جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس اسکندری

حوزه/ وهابیت روی مقولات وقف، خمس و زکات تبلیغات ضد دینی می کند، چون می دانند اسلام ناب به این پشتوانه می تواند ترویج پیدا کند به همین دلیل همه تلاش شان را برای تخریب این موضوعات بکار گرفتند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری پیش از ظهر امروز درهمایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم آیت الله ملاصادق قمی که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، گفت: وقف و وجوهات زیر بنای مکتب وحی و رسالت است و همین مسئله زیر بنای زندگی اجتماعی است. وقتی به سیره اهل بیت(ع) نگاه می کنیم می بینیم توجه به مسئله اقتصادی موضوعی نیست بشود به راحتی از آن گذشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در هرجا درقرآن در مورد مسائل اجتماعی و نماز سخن گفته شده در مورد زکات هم سخن گفته شده و به همین دلیل دشمنان وقتی نمی توانند با اصل مکتب مبارزه کنند به تضعیف مسئله اقتصاد روی می آورند.

وی اظهارداشت: در بحث فدک هم همین مسئله بود. اگر امروز می بینیم دشمنان برروی مسئله اقتصادی کشور ما سرمایه گذاری می کند، چون در طول 40سال با انقلاب و اسلام ناب مبارزه می کند وبه هدفش نمی رسد، به مسئله اقتصادی روی آورده تا به هدفش برسد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت:  وهابیت  روی مقولات وقف، خمس و زکات تبلیغات ضد دینی می کند، چون می دانند اسلام ناب به این پشتوانه می تواند ترویج پیدا کند، به همین دلیل همه تلاش شان را برای تخریب این موضوعات بکار گرفتند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم افزود: امروز تضعیف وقف و موقوفات، طوری برای مردم جلوه داده شده، فکر می کنند، اگر کسی مالش را وقف کند برای خودش مصرف نمی شود، این همان هدف دشمن و وهابیت است.

وی اظهارداشت: باید به مردم در باب وجوهات شرعی که پشتوانه ترویج مکتب است، آگاهی داد تا مردم نسبت به این مسئله و موقوفات آگاهی داشته باشند، تا با خیال آسوده اموال شان را وقف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: در دوره رضا خان وقف ضربه زیادی دیده است، اما در همان زمان افرادی که  می خواستند اموالشان را وقف کنند، به وسیله مرحوم حضرت آیت الله بروجرودی اموال شان را در موقوفات ثبت می کردند وهمین مسئله ثبت باعث احیاء آنها می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امروز جای هیچ و شک و شبهه ای در بحث وقف نیست و مردم می توانند با خیال آسوده اموال شان را برای ترویج دین وقف کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha