جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ کارگاه دیپلماسی عمومی از جنس آمریکایی برای سلطه بر جهان اسلام در پژوهشگاه بین المللی المصطفی (ص) با همت اندیشکده های ملیتی- منطقه ای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کارگاه علمی – کاربردی دیپلماسی عمومی از جنس آمریکایی برای سلطه بر جهان اسلام با مبنا قرار دادن دیپلماسی رسانه ای و هالیوودی در پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)، با همت پژوهشکده مطالعات منطقه ای و اندیشکده های ملیتی منطقه ای و با حضور طلاب و اعضای اندیشکده ها برگزار شد.

 

استفاده ابزاری ار دیپلماسی رسانه برای تهاجم

در این کارگاه، دکتر مرتضی اشرافی به عنوان سخنران گفت: با گسترش وسایل ارتباط جمعی و امکان تاثیر گذاری رسانه ای بر مخاطبین در همه جای دنیا، در حال حاضر بسیاری از حکومت ها و دولت ها به دنبال اعمال نفوذ نرم خود در سایر دولت ها و جوامع هستند، البته در بسیاری از مواقع نیز کشور هایی مانند ایالات متحده آمریکا از دیپلماسی رسانه ای خود برای زمینه سازی تهاجم به کشور هایی مانند عراق، افغانستان و... استفاده نموده است.

پژوهشگر پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) با بیان این که رسانه هایی مانند هالیوود و غول های شبکه های مجازی هستند که می توانند استبداد دولتی دولتمردان آمریکایی را به طور غیر واقعی موجه نمایند، افزود: حاکمیت ایلات متحده آمریکا از رسانه‌های جمعی و شبکه های اجتماعی در در راستای سیاست های داخلی و خارجی هود استفاده می کند و جهت دهی رسانه ها  را به مثابه ابزاری در دیپلماسی خارجی تلقی می ‌کند که با استفاده از این ابزار، می‌تواند  اهداف خود را به عنوان دیپلماسی، مورد محک و در معرض چالش‌های دیپلماتیک قرار دهد. همچنین در همین راستا به توجیه ردن ملت خود و حتی سایر ملت ها بپردازد.

 

غول های رسانه ای آمریکا در دستان حاکمیت قلدرمابانه

دکتر اشرافی در ادامه اظهار داشت: شبکه های رسانه ای موجود در ایالات متحده آمریکا، حلقه اتصال و ابزاری اساسی در دیپلماسی رسانه ای دولت‌های این کشور در طول دوره های مختلف به افکار عمومی جامعه داخلی آمریکا و سایر جوامع در جهان بوده اند.

وی با اشاره به این که دولت مردان ایالات متحده هرکجا نیازمند استفاده از ابزار رسانه ای و دیپلماسی رسانه ای بوده اند در راستای اهداف امپریالیستی خود، با حمایت غول های رسانه ای و شبکه های اجتماعی خود افکار عمومی جامعه خود و حتی  سایر ملت ها، خصوصا ملت های مورد هدف را برای نیات استعماری ، رفتار های قلدرمابانه و زورگویانه خویش، تشویق و تهییج کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha