شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: حوزه بهترین و مهم ترین مرکز برای تربیت نیروهای انقلابی و تهذیب نفس و تقویت نیروی لازم برای ادامه راه انقلاب است

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان، ظهر امروز در مراسمی که به عنوان گرامیداشت درگذشت آیت الله مومن در حسینیه مدرسه آقای آخوند برگزار شد با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله مومن خاطر نشان کرد: آیت الله مومن از افرادی بود که به قول فرمایش امام خمینی ایشان سوار بر ریاست بود.

وی افزود: مدیرانی که برای انجام خدمت انتخاب می شوند باید در مرحله اول قبل از قبول این سمت به خودسازی بپردازند و درگیر هوای نفس نشوند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان مشکل اصلی کشور را عدم به کارگیری افراد شایسته عنوان کرد و گفت: اگر برای انتخاب مدیری همه جوانب را بررسی نکنیم و فردی را انتخاب کنیم که خودساختگی در وجودش نباشد نتیجه این انتخاب چیزی جز حقوق های نجومی و قاچاق های گسترده در مقابل دروبین های سراسری نخواهد بود.

وی با بیان این که همه در مقابل خون شهدا باید پاسخ گو باشیم اظهار داشت: اگه خون همه شهدا را در دریا بریزیم دریایی از خون را شاهد خواهیم بود و این سوال مطرح است که این افراد چه طور می توانند جوابگوی این خونهای ریخته شده باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی بیانیه گام دوم انقلاب را تعیین کننده مسیر راه آینده انقلاب دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه روی آن بسیار تاکید داشتند توجه به علم و پژوهش در کشور است.

وی تصریح کرد: پس از این بیانیه اهمیت حوزه های علمیه بیش از پیش مشخص می شود چرا که ما توانستیم در حوزه های علمیه در کنار دانش و کسب علم، افراد را برای ورود به اجتماع آموزش دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری آدم سازی را دستاورد حوزه عنوان کرد و بیان داشت: ضرورت حوزه های علمیه و وجود علمای دین زمانی مشخص می شود که زندگی امثال آیت الله مومن را ملاحظه می کنیم و می بینیم که با وجود پست های حساس ایشان هیج سو استفاده ای به نفع خودش انجام نداده است.

وی یادآور شد: بنده بیش از 50 سال است که مرحوم آیت الله مومن را از نزدیک می شناسم و زندگی شخصی و خانه ایشان را دیده ام و با قاطعیت می گویم که ایشان یکی از وفادار ترین حوزویان و آشنا به احوالات علمی است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان این که حوزه آمده تا ادم تربیت کند اظهار داشت: اسلام و حوزه آمده تا ما را از خود پرستی و هوا پرستی به خدا پرستی برساند.

وی خاطر نشان کرد: اسلام برای آن نیست که مرغ و تخم مرغ را ارزان کند البته باید گفت که اگر یک مسوول دلسوز و خدا محور که بر اساس اسلام عمل کند داشته باشیم همه مشکلات حل می شود ولی موضوع مهم این است که هدف اصلی نباید گم شود.

وی تصریح کرد: خروجی حوزه های علمیه امثال ملاحسینقلی ها است که می توانند 300 استاد اخلاق را تربیت کنند که یکی از آنها می شود میرزا جواد ملکی تبریزی که او هم استاد آیت الله آخوند همدانی می شود و چنین شخصیت های والایی را تربیت می کند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به هجمه های ایجاد شده علیه حوزه ها در خصوص بودجه سال 98 تاکید کرد: حوزه بهترین و مهم ترین مرکز برای تربیت نیروهای انقلابی و تهذیب نفس و تقویت نیروی لازم برای ادامه راه انقلاب است.

وی یادآور شد: بنابراین باید روحانیت را تقویت کرد البته لازم به ذکر است در بین ما هم کسانی حضور دارند که ما خودمان نیز از عملکردشان راضی نیستم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در پایان تصریح کرد: هر کس که در حوزه درس خواند نمی توان با قطعیت گفت دیگر مشکلی ندارد بلکه منظور ما از افرادی است که به عنوان خط شکن از انها نام برده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha