پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه،با تاکید بر اینکه مسئولان باید رابطه منابع طبیعی را با مردم حفظ کنند، گفت: هر چند مسئولان منابع طبیعی باید برای حفظ سرمایه ملی همه جانب تلاش کنند، اما مردم هم نباید احساس کنند که منابع طبیعی مانع کار و معیشت آن‌هاست و خود نگهبان منابع طبیعی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری که در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، با اشاره به اینکه اکنون در روزهای آغازین دهه پنجم انقلاب اسلامی به‌سر می‌بریم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی موجب اعتبار و آبروی ایران اسلامی و تقویت اسلام و تشیع در جهان شد و زمینه رشد و بالندگی ملت ایران را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه جمله «ما می‌توانیم» از آثار و برکات انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: در دورانی مجموعه‌ای در این کشور حاکمیت می‌کردند که خود منشأ یأس و ناامیدی بوده و این روحیه خود را به مردم نیز منتقل می‌کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر خلاف خواسته دشمن که می‌خواستند انقلاب اسلامی را به تعبیر خودشان با تحریم‌های فلج‌کننده زمین بزنند انقلاب اسلامی توانسته در ابعاد مختلف به پیشرفت‌های قابل توجهی برسد.

وی یادآور شد: منابع طبیعی سرمایه کشور و مورد عنایت مقام معظم رهبری و مسئولان نظام است به همین علت بودجه‌های مناسبی از صندوق توسعه ملی به فعالیت‌های مرتبط با این حوزه اختصاص یافته است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید بر اینکه مسئولان باید رابطه منابع طبیعی را با مردم حفظ کنند، عنوان کرد: هر چند مسئولان منابع طبیعی باید برای حفظ سرمایه ملی همه جانب تلاش کنند اما مردم هم نباید احساس کنند که منابع طبیعی مانع کار و معیشت آن‌هاست و خود نگهبان منابع طبیعی باشند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: حصاری از دولت به معنای دولت جدای از مردم و همچنین حصاری از مردم به معنای مردم جدای از دولت نداریم به همین علت فعالیت‌های مختلف در نظام اسلامی باید با هم‌افزایی و تعامل مطلوب میان مسئولان و مردم دنبال شود.

همچنین، ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های آبخیزداری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و اهدای کارت همیار طبیعت به آیت‌الله حسینی بوشهری از دیگر بخش‌های این دیدار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha