جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم ختم والده حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در قم

حوزه/ مراسم درگذشت والده حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و دیگر شخصیتها در مسجد رفعت قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسم درگذشت والده حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مرگ امر حتمی است و در این مسئله جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست.

سخنران این مراسم افزود: به همین دلیل غفلت باعث می شود انسان مرگ را که این همه نزدیک به او است، فراموش کند، وقتی مرگ این همه به انسان نزدیک است، چرا انسان باید این همه از فردای خود غفلت کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: دنیای که پایانش محدود است، چرا باید انسان این همه دل بسته به آن شود. هر چه قدر دلبستگی بیشتر شود، دل کندن از دنیا بسیار سخت خواهد بود.

سخنران این مراسم افزود: قرآن می فرماید« لذت دنیا، لذت قلیل است. زود تمام شدنی است. نباید به این دنیا وابسته شد.

وی عنوان کرد: امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند« قبر شروع قیامت است». وقتی شروع قیامت از اینجا است باید از عاقبت قیامت ترسید و برای همین سفارش کردند اگرکسی دل تنگ شد، به قبرستان برود تا دلتنگی آن تمام شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: وقتی هراس باشد، انسان سعی می کند، برای آن روز خودش را آماده کند. مرگ تلخ است، ولی از جهاتی فکر مرگ برکاتی دارد و موجب می شود انسان به گذشته اش تجدید نظر کند.

سخنران این مراسم افزود: معصوم(ع) فرمودند« زیاد به فکر مرگ باشید، تا باعث برکات برای شما شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha