شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه جدید زاهدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: شناسایی نخبگان و بهره گیری از ظرفیت های بومی استان بهترین راهکار برای توسعه و پیشرفت استان خواهد بود در این نیازمند همراهی همه مردم و مسئولین هستم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از زهدان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی، در خطبه های نخستین نماز جمعه خود در مصلی قدس شهر زاهدان، با بیان اینکه حل و فصل مسائل اقتصادی تنها با تکیه بر استعدادهای داخلی رقم خواهد خورد، اظهارکرد: حل و فصل مسائل و مشکلات اقتصادی تنها با تکیه بر استعدادهای داخلی میسر است  و دولت باید در این راستا تلاش، برنامه ریزی و گامهای موثری بردارد.

نماینده جدید ولی فقیه در استان افزود:همه ما موظف هستیم که نسبت به مسائل اعتقادی محکم باشیم، چرا که اگر تقوا و ایمان ما ضعیف باشد دشمن به راحتی می‌تواند به اعتقادات ما ضربه بزند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد:  تقوا امر بسیار مهمی است که هر هفته و در هر سخنرانی باید مردم را به این مهم سوق بدهیم و آشنا کنیم چرا که کسی که تقوا داشته باشد جز دسته متقیان است.

وی گفت: تقوا به معنای این است که انسان خودش از آلودگی و راه کج خودش را محافظت کند و اگر کسی که از لحاظ اخلاقی به راه راست ادامه دهد، بدانیم که آن انسان دارای تقوا است.

امام جمعه جدید زاهدان گفت: حالت تقوا در اعتقادات است،کسی که اعتقاد نسبت به خداوند داشته باشد و نسبت به پیامبر شناخت کافی داشته باشد وارد دژ تقوا شده است.

وی اضافه کرد: همه ما موظف هستیم که نسبت به مسائل اعتقادی محکم باشیم چرا که اگر تقوا و ایمان ما ضعیف باشد، دشمن به راحتی می‌تواند به اعتقادات ما ضربه بزند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: ما نباید بگذاریم‌ گناه به دل ما راه پیدا کند و این ممکن نخواهد شد، بلکه با شناخت مسائلی اعتقادی نسبت به خداوند و دین اسلام، اگر ما تقوا داشته باشیم از آتش جهنم دور خواهیم شد و مورد لطف پروردگار خواهیم بود.

امام جمعه زاهدان افزود: تبریک عرض میکنم‌ ایام چهل سالگی انقلاب اسلامی و همچنین به تمام مردم ولادت حضرت فاطمه زهرا تبریک و تهنیت عرض میکنم، خداوند تبارک و تعالی را شاکرم که بعد از سالها مجدد خدمت شما مردم عزیز برای خدمتگذاری به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان رسیدم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: همچنین تشکر ویژه میکنم از رهبر معظم انقلاب برای اعتمادی که به بنده حقیر داشته اند برای خدمت به مردم شریف این استان، چرا که رهبر معظم انقلاب هم نگاه ویژه ای به این استان و مردم این استان دارند.

وی افزود: مراسم امروز را با غبار روبی از مزار شهدا آغاز کردیم  چرا که ما هر چه داریم از همین شهدای عزیز است و امیدواریم همه ما بتوانیم راه این شهدا را پیش بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: قبل از آمدن به استان جلساتی با مسئولان کشوری و لشکری داشتم و قرار شد با همکاری تمامی مسؤولان و شما مردم استان بتوانیم برای شکوفایی این شهر گام های بلندی را برداریم.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: در هفته گذشته سفر رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار ایشان با رهبر معظم انقلاب را داشتیم که همه این سفر را جشن‌‌ پیروزی مقاومت تعبیر می‌کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه بتوانیم راه مقاومت را ادامه بدهیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha