سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه انگلیس حزب الله را حزبی تروریست معرفی کرده است، گفت: انگلیس شایستگی این را ندارد که بگوید چه کسی در جهان تروریست است و چه کسی تروریست نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله گفت: فساد دین، طایفه، مذهب و حزبی ندارد، بلکه یک بیماری اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی است که تمامی مردم را آزار می دهد و سید حسن نصر الله نیز در انتخابات از قصد حزب الله برای مبارزه با فساد خبر داده بود.

شیخ قاسم در مراسم جشن تکلیف 1370 دختر لبنانی اشاره کرد: اگر بخواهیم با فساد مبارزه کنیم باید بر ادله محکم و دقیق و مستندات تکیه کنیم و دستگاه قضایی مسئولیت محاکمه را به عهده گیرد.

محکومیت فرد فاسد به معنی محکومیت مذهب، طایفه یا حزب نیست

وی افزود: اگر شخص مجرم وابسته به طایفه، حزب یا مذهب خاصی باشد و مورد محکومیت قرار گیرد، این به معنی محکومیت هیچ طایفه، مذهب و حزبی نیست و افراد این جهات باید باید با موضع اخلاقی و با جرئت فرد خطاکار را معرفی کرده و از او برائت بجویند.

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه انگلیس حزب الله را حزبی تروریست معرفی کرده است، گفت: انگلیس شایستگی این را ندارد که بگوید چه کسی در جهان تروریست است و چه کسی تروریست نیست؛ چراکه انگلیس به اسرائیل گرایش داشته و از تروریسم تکفیری حمایت می کند و بخش از ائتلافی است که علیه ملت ها تجاوز می کند؛ همچنان این تجاوز ها در یمن و سوریه انجام گرفت.

حزب الله نماد آزادی، کرامت و استقلال است

وی ادامه داد: حزب الله از دیدگاه ملت خود و منطقه یک مقاومت شریف است و این برای ما کافی است که نماد آزادی، کرامت و استقلال و بخشی از ملت هایی باشیم که تجاوز و اشغالگری را نپذیرفت.

انگلیس مؤسس رژیم صهیونیستی و حامی تروریسم است

شیخ قاسم اقدام انگلیس را محکوم کرد و گفت: انگلیس با این کار خود تاریخ پر از ظلم و استعمار خود را در تأسیس رژیم اسرائیل از طریق پیمان نامه بالفور تکرار کرد و تاکید کرد که حامی تروریسم بوده و در جایگاهی نیست که برای سازمان ها و احزاب بین المللی تعیین تکلیف کند.

وی اقدام انگلیس را مدال افتخاری برای حزب الله و دلیلی بر تأثیر گذاری آن در ارائه الگویی برای آزادگان جهان دانست و گفت: تاریکی نمی تواند مانعی برای نور باشد؛ چراکه نور به وجود آمده تا تاریکی را کنار بزند.

حجاب عنوان تکلیف شرعی است

شیخ قاسم حجاب را عنوان تکلیف شرعی دانست و ورود دختران به راه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) تبریک گفت.

وی حجاب شرعی را اجرای امر الهی دانسته و گفت: دختران مکلب بخش جدا نشدنی مسیر مقاومت و جهاد هستند و اگر سیره بزرگ مادران و خواهران نبود، مقاومت جایگاهی به این بزرگی نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha