چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اهانت به اسلام و مسلمانان در مدرسه ای در بلژیک

حوزه/ دانش آموزان دبیرستانی در بلژیک در یک جشن فارغ التحصیلی در حالی که روسری و کمربندهای انفجاری تصنعی داشتند ، حرکات نماز را به صورت مضحک تقلید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از آناتولی، یک گروه از دانش آموزان دبیرستانی در بلژیک با پوشیدن روسری و کمربندهای انفجاری تصنعی، درحالی که حرکات نماز را تقلید می کردند، در مراسم جشن فارغ التحصیلی، به اسلام و مسلمانان اهانت کردند.

ماهینور ازدمیر یک عضو مستقل پارلمان منطقه ای بروکسل در این باره گفت: دانشجویان ارشد به طور سنتی جشن فارغ التحصیلی را 100 روز قبل از پایان سال تحصیلی برگزار می کنند. در یک حرکت مفتضحانه این دانشجویان درحالی که روسری و تسمه بمب انفجاری به تن داشته اند، حرکات نماز را تقلید کرده اند.

 درحالی که مدیر این دبیرستان از دانشجویان حمایت کرده و اعلام کرده که هدف آنان فقط تفریح بوده، ازدمیر در این باره گفت: گفته های مدیر مدرسه چنین رویدادهایی را عادی سازی کرده و منجر به ترویج اسلام هراسی خواهد شد.

ازدیمر افزود: پوشیدن روسری برای تفریح و سرگرمی از نظر آنان بدون اشکال است، در حالی که خودشان  روسری را در مدارس ممنوع می سازند!

کوشوک بیازگل، رئیس امور دینی در بلژیک نیز گفته غیرقابل تحمل است که با پوشیدن لباس سنتی اعراب آنان را مسخره کرده و اسلام و مسلمانان را به تروریسم و خشونت نسبت دهند.

وی افزود: این طرز برخورد با فرهنگ همزیستی مغایرت دارد و مسبب ایجاد تصویر منفی از اسلام در جامعه، ترویج نفرت و ضداسلامی گری می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha