جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه تروریسم خواندن حزب الله از سوی انگلیس را محور سخنان خود قرار داده و گفتند: انگلیس موجب تمامی مشکلات منطقه بوده و هست که اولین آن مسئله فلسطین و دیگری حمایت از مکتب های تکفیری است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه تروریسم خواندن حزب الله از سوی انگلیس را محور سخنان خود قرار داده و گفتند: انگلیس موجب تمامی مشکلات منطقه بوده و هست که اولین آن مسئله فلسطین و دیگری حمایت از مکتب های تکفیری است.

سید فضل الله: بازگشایی باب الرحمه مسجد الاقصی ضربه سنگینی بر دشمن بود

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت گفت: مقدسی ها با شکستن قفلی که اشغالگران صهیونیستی به مدت شانزده سال بر در باب الرحمه زده بودند، دستاورد بزرگی کسب کردند و این اقدام ضربه سنگین و درد آوری برای رژیم بود، به همین خاطر به بازداشت مسئولین اوقاف اسلامی، ده ها نفر از فلسطینی ها(مقدسی ها) و نگهبانان مسجد الاقصی روی آورد.

وی افزود: این به این اراده پولادین که بیانگر گستره جانفشانی این ملت در مسیر جهاد است، درود می فرستیم و می گوییم که فلسطین علی رغم تمامی رنج ها و مشکلات داخلی و عدم حرکتی از سوی ملت های عربی و اسلامی به راه خود داده است.

سید فضل الله به اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل در ارسال کمیته ای برای تحقیق در خصوص جنایت های دشمن اسرائیلی در خلال راهپیمایی های بازگشت در غزه اشاره کرد و آن را اقدامی مثبت دانست و گفت: امیدواریم این مسئله موجب جرم انگاری اقدامات دشمن از سوی دادگاه جنایی بین المللی شود.

شیخ دعموش: ما در حزب الله به مسئولیت خود به طور کامل عمل می کنیم

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: ما در حزب الله به مسئولیت های خود به طور کامل عمل کرده و از همگی استقبال می کنیم.

وی افزود: ما برای تحقق پروژه های اساسی، ارائه خدمات و تأمین نیاز های دارای اولویت با همه اعضای دولت همکاری خواهیم کرد.

شیخ دعموش تصریح کرد: حزب الله همانطور که در مقاومت تجربه ای جدّی و صادقانه ارائه داد، تلاش خواهد کرد که در سطح داخلی و خدمت به ملت لبنان تجربه ای صادقانه ارائه دهد.

شیخ یاسین: اقدام انگلیس علیه حزب الله بیانیه بالفور را تکمیل کرد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور گفت: اقدام خصمانه انگلیس علیه ملت لبنان از طریق هدف قرار دادن مقاومت بیانیه بالفور را تکمیل کرد.

وی افزود: بیانیه بالفور بعد از تأسیس رژیم صهیونیستی در منطقه، بحران های زیادی در خاورمیانه به وجود آورد.

شیخ یاسین تصریح کرد: به دولت انگلیس توصیه می کنیم که موضع خصمانه وی هیچ فایده ای ندارد و شایسته بود برای رضایت دولت آمریکا جایزه ای از حساب خودش بدهد اینکه از حسابت ملت لبنان بپردازد، به ویژه که رؤیای غرب در زنده کردن توافق نامه "سایکس پیکو"  به کابوس هایی به دست مقاومت و محور آن در منطقه تبدیل خواهد شد.

شیخ قبلان: دولت انگلیس موجب تمامی مشکلات منطقه بوده و است

شیخ احمد قبلان مفتی ممتاز جعفری لبنان در خطبه نماز جمعه لبنان به اقدام انگلیس در قرار دادن حزب الله در لیست تروریست جهانی اشاره کرد و خطاب به حکام این دولت استعماری گفت: دولت شما موجب تمامی مشکلات منطقه بوده و است که اولین آن مسئله فلسطین است.

وی ادامه داد: دولت انگلیس حامی اصلی مکتب های تکفیری است که از دامن آن تروریسم بیرون آمد و به سوی آن نیز بر خواهد گشت.

شیخ قبلان تصریح کرد: کسانی که انگلیس آن ها را به تروریسم متهم می کند، انسان های شریفی هستند که از سرزمین و ناموس خود دفاع کرده و کشور خود را از دست دشمن صهیونیستی که آن ها در سرزمین فلسطین به وجود آوردند، آزاد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha