چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز در تجمع طلاب و روحانیون تبریز در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه، امید واقع‌بینانه، خوش‌بینانه و روشن‌گرانه را به عنوان رکن اصلی مد نظر قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در تجمع طلاب، روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه تبریز در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: طلاب، روحانیون و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران بیانیه گام دوم انقلاب را دریافت کردند و با این تجمع، مراتب عشق، وفاداری و ارادت خود را به محضر نایب امام زمان(عج) می‌رسانند.

وی افزود: همان‌گونه که حوزه علمیه، طلاب و روحانیون در مقاطع مختلف و در حرکت‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیشقدم بوده‌اند، طلاب و روحانیون آذربایجان این تجمع را برگزار کردند تا برای تحقق بخشیدن به تدابیر مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه حوزه علمیه در کنار سایر مراکز علمی قدم‌های خوبی در راستای تحقق بیانیه گام دوم برخواهد داشت، افزود: مدارس علمیه استان در کنار مراکز علمی و دانشگاه‌ها، با تشکیل کارگروه‌ها و کرسی‌های علمی در حوزه علمیه استان، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام‌های مثبتی برخواهد داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه، امید واقع‌بینانه، خوش‌بینانه، روشن‌گرانه و مومنانه را به عنوان رکن اصلی مد نظر قرار داده‌اند که برخواسته از خودآگاهی و خودباوری، شناخت سنت‌های الهی و تجربه های انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی با بیان اینکه سال‌ها نمی‌شود و نمی‌توانید را به این ملت تحمیل کرده بودند، گفت: در سایه انقلاب اسلامی، روح خودباوری به ملت ما برگشت و در این پیام و بیانیه رهبر انقلاب، بیان شد که ما توانستیم و خواهیم توانست، ان‌شاءالله.

امام جمعه تبریز در بیان ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: جامعیت، زیبایی، ارائه روایتی متفاوت و خلاقانه از انقلاب اسلامی، انتقال میراث انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه، انصاف، صراحت، صداقت، توصیه به صبر و حفظ عزت، صلابت و استواری، وظیفه‌سازی و مسئولیت آفرینی در این بیانیه موج می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: پیام‌های بیانیه گام دوم انقلاب هم برای دشمن است و هم برای مسئولان است و مخاطب ویژه این بیانیه، جوانان عزیز کشورمان هستند. ویژگی‌های نویسنده و صادر کننده بیانیه هم خیلی مهم است، رهبری الهی و با اخلاص، باصفا، نورانی، عارف، ولی فقیه زمان، برخوردار از فقاهت و ولایت، رهبری حکیم، مصلحت اندیش جامعه ما و مجاهد کار کشته انقلاب ما در اوج فرزانگی، فرهیختگی، روشن‌فکری و بهره‌مند از تاریخ اسلام و انقلاب، صاحب شناخت و تجربه از جهان معاصر و ملت‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که باید بدان اشاره شود چرا که در تمام بیانیه به تمام مطالب و موضوعات از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: درود بر رهبر عزیزمان که چنین بیانیه‌ای را صادر کرده‌اند، محتوا، نگاه، فکر و نظام اندیشه‌ای بیانیه، باورهایی که در بیانیه نهفته است، آرزوهای بیانیه و دغدغه‌های پدرانه رهبر عالیقدر در بیانیه، ما را به این اعتقاد رسانده که این منشور، یک راه روشن برای دستیابی به آرزوها و آرمان‌های بزرگ ملت ایران است.

رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه چهل سالگی، آغاز دوم و دومین گام انقلاب است، بیان داشت: ظرفیت تاریخی که در بیانیه گام دوم اشاره شده و نصرت‌های پی در پی که در طول چهل سال انقلاب دیده و تجربه کردیم، چالش‌ها، بحران‌ها، آسیب‌ها، غفلت‌ها و عبرت‌ها در طول انقلاب اسلامی، ما را واداشته است که در این بیانیه بیشتر دقت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تأکید کرد: باید در مقابل کسانی که می‌گویند، «نمی‎شود»، «نمی‌توانیم» و «نتوانستیم»، با قدرت بیشتر توأم با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنیم و لحظه‌ای کوتاهی صورت نگیرد.

وی گفت: بیانیه گام دوم با ادبیات بسیار زیبایی نگارش یافته است و از نظر ادبی ۶ هزار و ۱۰۰ واژه با پرداخت فوق‌العاده و ترکیب‌های بدیع در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و متنی فشرده و خلاصه و روایتی متفاوت و هنرمندانه از انقلاب کبیر اسلامی ایران می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آحاد مردم و طلاب بتوانند با نشاط، امید بخشی و امتداد نگاهی که از گذشته پرافتخار به آینده روشن موعود در پرتو ولایت عظمای مهدوی(عج) در بیانیه گام دوم وجود دارد، قدم‌های پرصلابتی را در راستای عملیاتی کردن آن بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از بیانیه گام دوم به عنوان منشور بزرگ انقلاب یاد کرد و گفت: ملت و دولت برای تحقق منشور بزرگ انقلاب تلاش کنند.  طلاب و روحانیون باید با تشکیل کارگروه‌ها و کرسی‌های علمی، گام‌های مستحکمی برای علمیاتی شدن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha