سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام اوحدی

حوزه/ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج وزیارت خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های آموزشی حجاج، گفت: کاروان های مدینه قبل، ۱۰ جلسه و مدینه بعد، باید ۱۲ جلسه برگزار کنند که حدود ۱۵ جلسه در مدینه و مکه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مجتبی اوحدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری درحج و زیارت خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در جریان کاروان های حج و عتبات کارهای اجرایی به عهده حج و زیارت، اما کارهای فرهنگی به عهده نمایندگی ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه در این 15 کاروان 15 روحانی و 14 معینه همکار و همراه روحانی کاروان هستند، گفت: در صورتی که جمعیت خواهران بالای 54 درصد باشد یک معینه انتخاب می شود و در صورتی که زیر 54 درصد باشد یک معین اختصاص خواهد یافت که در این صورت همه کاروان های ما یک معین یا معینه خواهند داشت.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی عنوان کرد: کاروان های اهل سنت در دست اهل سنت بوده است و از امسال به بعد به ما واگذار می شود.

حجت الاسلام اوحدی بیان داشت: کاروان های مدینه قبل، 10 جلسه و مدینه بعد، باید 12 جلسه برگزار کنند که حدود 15 جلسه در مدینه و مکه برگزار می شود.

وی اعلام کرد: از هر 12 نفر یک نفر به عنوان یاور حجاج انتخاب می شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج وزیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کاروان نیز بحث نخبگان به دو شکل صورت می گیرد، مطرح کرد: برخی زائران مسلط به یکی از زبان های زنده دنیا هستند که از این افراد به عنوان نخبه استفاده می شوند و یکسری آموزش هایی به آنان داده می شود.

حجت الاسلام اوحدی اضافه کرد: این زائران در آنجا در برخوردی که با سایر زائران دارند یک سری مطالب را باتوجه به هجمه هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران است راجع به جمهوری اسلامی، تشیع و انقلاب انتقال می دهند که در سطح گپ و گفت عادی است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مکه هم، معاون مدیر هتل، مسئول امور فرهنگی هتل هم است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha