شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری گفت: فرد سازی، جامعه سازی و تمدن سازی که رهبری انقلاب در بیانیه اخیرشان مطرح کردند، همان نقشه اصلی رسیدن به ظهور دولت مهدی موعود و قائم آل محمد (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) خراسان شمالی که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن بیان ویژگی‌های منتظران واقعی، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های کسانی که می‌خواهند در خیمه ویژه امام عصر(عج) قرار بگیرند این است که انتظار در وجود و رفتار و گفتارشان تجلی پیدا کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه منتظر بودن یک هنر است، افزود: کسی که منتظر مهمانی باشد، زمینه‌ها و مقدمات میزبانی را برای پذیرایی مناسب از مهمان را مهیا می‌کند؛ ازاین‌رو منتظر واقعی باید همه نشانه‌های آن را دارا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: انتظار یک امید خشک‌وخالی نیست؛ بلکه یک عمل است؛ به همین دلیل در روایات آمده که «افضل اعمال أمّتی انتظار الفرج».

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: منتظر واقعی نشانه‌های عشق به منتظر را به ظهور می‌رساند و برای رساندن جامعه دینی به وضعیت مطلوب انتظار می‌کشد و در این راه قناعت جایز نیست؛ چراکه قناعت در مسائل فرهنگی به معنای توقف است.

وی با بیان اینکه انتظار کار جهادی و انقلابی کردن و وضع موجود را به نقطه اوج رساندن است، تصریح کرد: انتظار باید سازنده باشد نه مخرب و ویرانگر؛ ازاین‌رو کسانی که قائل بر این هستند که باید بنشینیم تا دنیا خراب شود و موعود ظهور کند، انتظارشان مخرب است و آنان مسیر را اشتباه طی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: تنها جشن نیمه شعبان گرفتن، انتظار نیست، بلکه انتظار به معنای پویایی، تحرک، عملیات، نقشه داشتن و سیاست‌گذاری و کارسازی کردن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری گفت: فرد سازی، جامعه سازی و تمدن سازی که رهبری انقلاب در بیانیه اخیرشان مطرح کردند، همان نقشه اصلی رسیدن به ظهور دولت مهدی موعود و فرج قائم آل محمد(عج) است.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات شیرالله عصمتی، مدیر سابق بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) خراسان شمالی تقدیر و حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب به‌عنوان مدیر جدید این بنیاد معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha