جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله فلاحتی با مسئولین کمیته امداد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی طی دیدار با شورای مدیران و معاونان ستادی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ضمن تقدیر از مجاهدت ها و تلاش های این نهاد گفت: این نهاد مقدس منشاء خدمات بسیاری به محرومین بوده است و خدمت درآن افتخار می باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزای«حوزه» در گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، طی دیدار با شورای مدیران و معاونان ستادی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان تلاش کارکنان این نهاد را مجاهدت در راه خدا دانست و گفت: کمیته امداد توسط امام راحل(ره) بنیان گذاشته شده و خدمت در آن افتخار است.

وی به عملکرد موفق کمیته امداد در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: توجه دولت به کمیته امداد در راستای خدمت رسانی به اقشار نیازمند جامعه حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با تاکید بر توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، بیان کرد: تشکیل اتاق اندیشه ورز به منظور ارائه خدمات بهتر به مددجویان زیر پوشش تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، خواستار اولویت سنجی در اجرای برنامه‌ها توسط متولیان کمیته امداد شد و تصریح کرد: اولویت سنجی در اجرای برنامه‌ها مدیران را بیمه می‌کند.
وی، بیشترین آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها را به دلیل فقر فرهنگی در خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش کنید سبک زندگی را به خانه‌های جامعه هدف ببرید و این امر در ایجاد آرامش در خانواده‌ها موثر است.
رئیس شورای حوزه علمیه گیلان با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد بعضی از بحران‌های روحی در خانواده‌های جامعه هدف کمیته امداد است، افزود: اجازه ندهید در خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بر تجلیل از خیران تاکید کرد و یادآور شد: خداوند جهاد با مال بر مجاهدت با جان را مقدم داشته و ما به مردم خیّر بسیار خوبی که داریم افتخار می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه پشتیبانی از دانش آموزان و دانشجویان مددجوی زیر پوشش کمیته امداد مهم است، گفت: پس از فارغ التحصیلی مددجویان زیر پوشش خود را رها نکرده و پشتیبانی معنوی خود را ادامه دهید.
 

اجرای ۴۰۰۰ طرح اشتغال زایی در گیلان
مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در دیدار مذکور به زیر پوشش قرار گرفتن ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو در استان اشاره کرد و گفت: امسال تعداد ۴ هزار طرح اشتغالزایی را به منظور توانمندیازی مددجویان زیر پوشش اجرا کردیم.
 
عباس احرابی از اختصاص ۷۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی توسط کمیته امداد گیلان خبر داد و افزود: طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد کمتر به انحراف می‌رود و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌ها داریم.
 
وی با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه ولایت برای ارائه تسهیلات به مددجویان و افراد نیازمند تشکیل شده، تصریح کرد: سال آینده کارمزد وام‌های صندوق قرض الحسنه ولایت به صفر می‌رسد.
 
مدیرکل کمیته امداد گیلان به تهیه ۷۴۱ فقره کمک جهیزیه برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در ۱۱ ماه سال جاری مبلغ ۷۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی را در گیلان جمع آوری کردیم و به جامعه هدف پرداخت شده است.
 
احرابی با اشاره به اجرای ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی توسط کمیته امداد گیلان، خاطرنشان کرد: ۹۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مذکور اختصاص داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha