شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مصطفی اسماعیلی ، کارشناس رسانه و فضای مجازی

حوزه/ حجت‌الاسلام اسماعیلی، با بیان اینکه آموزش تربیت رسانه‌ای از مهم‌ترین وظیفه مبلغان حوزه علمیه است، گفت: تربیت رسانه‌ای نسل آینده کشور یک ضرورت مغفول مانده بوده و نظام آموزشی کشور به‌ویژه حوزه‌های علمیه موظف‌اند برای این مهم برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام اسماعیلی، کارشناس رسانه و فضای مجازی، در کارگاه تربیت مربی کودک و نوجوان، که به همت معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: تربیت رسانه‌ای نسل آینده کشور باید مورد توجه مدیران فرهنگی کشور، مسئولان نهادهای آموزشی به‌ویژه آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تربیت رسانه‌ای در واقع الگوی ایرانی اسلامی همان مباحث سواد رسانه‌ایست که از بیش از هشتاد سال پیش در دنیای غرب مورد توجه قرار گرفته است.

این فعال رسانه و فضای مجازی گفت: در عصر حاضر بیشترین خوراک فکری و روحی را رسانه‌ها به انسان عرضه می‌کنند و این در حالی است که در دین مبین اسلام دقیق‌ترین تأکیدات اخلاقی درباره ضرورت توجه به مسئله تغذیه روح و روان و مدیریت کمی و کیفی آن شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با ذکر کلامی از حضرت علی(ع) گفت: آن حضرت می‌فرماید: «در شگفتم که می‌بینم مردم، شب هنگام که برای آنان غذا برده می شود، خود را به زحمت می اندازند و چراغی روشن می‌کنند تا ببینند چه چیزی در شکم خود می‌ریزند؛ اما (و لا يَهتَمُّون بِغَذاءِ النفسِ بِأَن يُنيرُوا مصابيحَ أَلبابِهِم بِالعِلمِ) به هنگام تغذیۀ روح، چراغ عقل را با شعاع علم روشن نمی‌کنند تا از آثار منفی نا آگاهی و ثمراتی که در اعتقادات و اعمالشان وجود دارد در امان بمانند».

این کارشناس فضای مجازی گفت: تربیت رسانه‌ای نسل آینده کشور یک ضرورت مغفول مانده بوده و نظام آموزشی کشور به‌ویژه حوزه‌های علمیه موظف‌اند برای این مهم برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر داشته باشند.

مسئول مرکز تخصصی تبلیغ نوین، تأکید کرد: اساتید، مبلغان و مربیان حوزه‌های علمیه مثل همه اقشار نیازمند فراگیری الگوی تربیت رسانه‌ای و مباحث تخصصی سواد رسانه‌ای هستند تا هم خودشان از آسیب‌های فضای رسانه‌ای مصون بمانند و هم به مخاطبانشان نیز آموزش دهند.

این مبلغ دینی افزود: طلاب، روحانیون و مبلغان دینی در شهرها و روستاها برای آموزش راهکارهای تربیت رسانه‌‌ای و مدیریت مصرف رسانه بهترین ظرفیت و فرصت و مستعدترین مخاطبان را از نظر کمی و کیفی در اختیار دارند.

لازم به ذکر است، در این کارگاه ۴۰ مربی کودک و نوجوان از طلاب خواهر حوزه علمیه استان خوزستان به فراگیری سرفصل‌های آموزشی در زمینه تربیت رسانه‌ای پرداختند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha