پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید شفقت شیرازی

حوزه/ حجت الاسلام سید شفقت حسین شیرازی معاون امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان اقدام دولت انگلیس در قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام شفقت حسین شیرازی معاون امور بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه حزب الله مقاومت مردمی و یک قدرت سیاسی لبنان است گفت: انگلیس خود در لیست سیاه قرار دارد که در کشورهای آسیایی و عربی مرتکب بدترین جنایات شده و برای سلب آزادی مردم ترویست ها را در منطقه سازماندهی می‌کند.

وی افزود: با اقدام جدید انگلیس اثبات شد که انگلیس تصمیمات خود را برای خوشنودی آمریکا می گیرد و ما این را به شدت محکوم می کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: باید بدانید که حزب الله مقاومت مردمی لبنان است که با استقامت خود کشور خودشان را از دست رژیم صهیونیستی آزاد کردند، و حزب الله اکنون یک قدرت سیاسی این کشور است و دشمنان با این اقدامات پلید خود نه می توانند قدرت مقاومت اسلامی را کم کنند و نه می توانند تاثیر مقاومت را از بین ببرند.

 

گفتنی است دولت بریتانیا در همنوایی با تل آویو و واشنگتن علیه جریان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، فعالیت جنبش حزب الله را در انگلیس ممنوع کرد.

«ساجد جاوید» وزیر کشور بریتانیا روز دوشنبه با این ادعا که جنبش حزب الله لبنان، تهدیدی علیه امنیت بریتانیا است، از اضافه شدن نام این گروه به فهرست گروه های تروریستی خبر داد.

جنبش حزب الله در واکنش به قرار گرفتن این حزب در فهرست گروه‌های تروریستی توسط انگلیس تأکید کرد که لندن در اتخاذ این تصمیم، از آمریکا دنباله‌روی کرده است.

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: ما جنبش مقاومتی هستیم که علیه اشغالگری اسرائیل مقاومت می کنیم و هیچ کشوری در جهان حق ندارد در حالی که خود میزبان تروریسم است و از آن حمایت مالی می کند، حزب الله یا هر گروه آزاده دیگری را به تروریست بودن متهم کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha