جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بی اچ اس

حوزه/ حمایت از تبلیغ و فروش محصولات برند "اوریف‌لیم" از دیگر فعالیت‌های شرکت "بی اچ اس" است و این در حالی است که تاکنون تعدادی از علما در پاسخ به استفتا در خصوص فعالیت این شرکت به دلیل هرمی بودن واکنش نشان داده و فعالیت در این شرکت را جایز ندانسته‌اند که از جمله علمای عظام می توان به آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی و آیت الله علوی گرگانی نام برد.

خبرگزاری «حوزه»/ رسانه امروز تیغ دولبه‌ای است که از سویی فرصت مناسبی را برای ارتباط با جهان پیرامون برای شهروندان در حداقل زمان ممکن فراهم ساخته و از سوی دیگر ابزاری برای توطئه‌های دشمنان شده است، به نحوی که دنیای استکبار با حمایت از شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های مختلف از این ابزار برای دستیابی به اهداف شوم خود بهره می‌برد.

بسیاری از خانواده‌های ایرانی از ماهواره استفاده می‌کنند و از این رو نیاز به وجود حساسیت‌های بیشتر بر محتوای این پایگاه اطلاع رسانی بیش از گذشته احساس می‌شود و این در حالی است که نه تنها امکان خارج از دسترس کردن این شبکه‌ها از خانواده‌ها وجود ندارد بلکه شنیده شده است که تعدادی از این شبکه‌ها از داخل کشور مدیریت شده و محتوای نامناسب اخلاقی را به عنوان خوراک تصویری برای خانواده‌ها تامین می‌کند.

شرکت کهکشان وابسته به سازمان "بی اچ اس" از جمله شرکت‌های حامی شبکه‌های ماهواره‌ای است که با شعار پخش فیلم‌های بدون سانسور ایجاد شده و توسط این شرکت سرویس دهنده ماهواره‌ای راه‌اندازی و تغذیه مالی شده و در تهران اداره می‌شود و طبق آخرین اخبار این شرکت دارای ۶ شبکه در ماهواره یوتلست است.

باید توجه داشت که گردانندگان این شبکه ماهواره‌ای به نام های " ح – ر " و "ق – ش" در ابتدا با پوشش حمایت از شبکه‌های مذهبی و ترویج و توسعه دین کار خود را آغاز کرده و امروز با زخمی سر باز کرده تیشه به ریشه اعتقادات مردم ایران زده و با پخش فیلم‌های مستهجن نگرانی‌های زیادی را بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است.

 هر چند مستندات زیادی برای برخورد با این شرکت و شبکه‌های ماهواره‌ای در دست است اما سکوت صدا و سیما با توجه به اینکه فعالیت‌های این شرکت مشکلات زیادی را در این سازمان ایجاد کرده است نیز جای تامل دارد.

حمایت از تبلیغ و فروش محصولات برند "اوریف‌لیم" از دیگر فعالیت‌های شرکت "بی اچ اس" است و این در حالی است که تاکنون تعدادی از علما در پاسخ به استفتا در خصوص فعالیت این شرکت به دلیل هرمی بودن واکنش نشان داده و فعالیت در این شرکت را جایز ندانسته‌اند که از جمله علمای عظام می توان به آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی و آیت الله علوی گرگانی نام برد.

امید است که با توجه به شرایط فعلی جامعه و تهاجم‌های مختلف عناصر بیگانه برای کم رنگ کردن عقاید مردم و بی تفاوت کردن آنها نسبت به اعتقادات نهادهای نظارتی نسبت به فعالیت این شبکه‌ها توجه بیشتری داشته باشند و هر چه زودتر از ادامه فعالیت این شبکه‌ها جلوگیری شود.

همچنین بر اساس آمارهای اعلام شده توسط گمرک در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، چیزی حدود ۴۶ تن "فرآورده‌ها برای آرایش ناخن دست و پا" به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق همین شرکت با ارز دولتی به کشور وارد شده است.

 

به قلم: موسوی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha