چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه را مصلح پروری دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه باید به تربیت مصلح انقلابی همت گمارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ در همایش «مطالعات انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه خواهران» که به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان و با حضور جمعی از مدیران، اساتید، مسئولین، طلاب خواهر شیعه و سنی و پژوهشگران مدارس علمیه خواهران، در سالن جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان برگزار شد، مطالعات در خصوص انقلاب اسلامی ایران را پر اهمیت دانست.

وی به این کلام امام خمینی «انقلاب ما انفجار نور بود» اشاره کرد و توضیح داد: نور در مقابل ظلمت و تاریکی است و انفجار، یک واکنش شدید از توده های تحت فشار است که تمام قالب خود را با یک حرکت قوی از هم می پاشد، بنابراین ممکن است منظور از این فرمایش بنیان گذار جمهوری اسلامی این باشد که نهضت فراگیر اسلامی مردم در بهمن 1357، یک واکنش قوی و شدید مردمی، علیه تمام ظلمت ها و تاریکی های رژیم ستم شاهی پهلوی بود؛ که منجر به فروپاشی آن حکومت سیاه گردید و نور خدا و قرآن و اهل بیت در کشور ایران بطور گسترده حاکم شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان ادامه داد: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی(ره) که از تربیت یافتگان حوزه علمیه بود به پیروزی رسید؛ حوزه علمیه ای که با رویکرد مصلح پروری به تربیت طلاب بپردازد، نتیجه آن شاگردانی است که قدرت های جهانی سلطه گر آن روز را به شکست وامی دارد.

حسینی واعظ ابراز کرد: از آن جایی که تربیت بانوان عالمه مهذب و باتقوا اثرات مهمی در تربیت جامعه خواهند داشت، باید به شرط مصلح پروری در پرورش بانوان عالمه و باتقوا توجه شود.

وی یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه را مصلح پروری دانست و اضافه کرد: حوزه های علمیه باید به تربیت مصلح و حوزه انقلابی همت گمارند؛ دشمن هیچ گاه با صالحان جامعه مشکل نداشته و ندارد، به عنوان مثال؛ پیامبر اسلام(ص) قبل از دوران نبوت به عنوان شخصیتی صالح در جامعه آن روز می زیست و مردمانش به او لقب محمد امین داده بودند، ولی هنگامی که به پیامبری مبعوث شدند و به هدایت جامعه پرداختند، همان مردم او را مجنون نامیدند زیرا با مصلحانی که برای هدایت انسان ها تلاش می کردند، دشمن بودند.

استاد حوزه تربیت بانوان عالمه، پژوهشگر و فقیه در حوزه های علمیه خواهران را به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب معرفی کرد و با بیان فرمایشاتی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تاکید کرد: حوزه های علمیه بازخوانی و تبیین اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تحلیل و واکاوی و عملیاتی کردن آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حسینی واعظ به مطالبات رهبری نیز اشاره کرد و گفت: از مطالبات بسیار حیاتی رهبر معظم انقلاب، عقب نماندن حوزه از دنیای کنونی و زمان حال است، ایشان با بیان اینکه «حوزه دیروز از دنیای زمان خود عقب تر نبود؛ بلکه جلوتر هم بود»، طلاب را به این نکته مهم تنبه می­دهند که نباید از زمان خود عقب باشند بلکه حوزه همواره باید از جامعه خود جلوتر بوده تا بتواند جامعه را هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه منفعل هیچ گاه نمی­ تواند در حرکت جامعه به سوی هدف موثر واقع باشد بلکه از جامعه متاثر خواهد شد و این نقصی بزرگ برای نهادی که داعیه رهبری فکری جامعه خویش را دارد، بشمار می ­آید. مقام معظم رهبری در این باره می­ فرمایند: «شما نگاه کنید در آن روز علمای ما چقدر محصول علمی و فقهی و کلامی برای مردمِ زمان خودشان داشتند. همان عدّه ی کمی که در گذشته بودند، کارهای بزرگی انجام دادند».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد: حوزه های علمیه خصوصا حوزه های خواهران همچون حوزه های سلف به تربیت مصلحان اهتمام داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha