پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام برادری

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: استعدادیابی طلاب در حوزه‌های علمیه از ضروریات است و باید در آنچه که استعداد و انگیزه دارند وقت خود را صرف کنند تا نتیجه بخش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام عیسی برادری، شامگاه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب، اظهار داشت: طلبه نیاز به درس اخلاق دارد و همیشه باید از مطالب اخلاقی استفاده کند و نمی‌تواند خود را بی‌نیاز از درس اخلاق و تذکرات اخلاقی بداند، سعی طلبه بر این باشد در خود اخلاق حسنه را تقویت کند و اگر دارای صفات ناپسند هست از خود دور کند.

وی ادامه داد: طلبگی جهاد است که سختی، مشکلات و مشقت‌های زیادی دارد، اما با وجود این سختی‌ها لذتی در طلبگی هست که در هیچ جایی پیدا نمی‌شود، صبر در مسیر طلبگی از مهم‌ترین لوازم طلبگی است و انچه که ارزش دارد عمر و وقت است که باید صرف درس خواندن و تهذیب نفس شود.

دین با شیوه‌های هنری به مردم بیان شود

امام جمعه تکاب گفت: اینکه رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با مداحان فرمودند، با شیوه‌های هنری اهداف انقلاب را بیان کنید این کلام مختص به مداحان نیست، باید ما هم در حوزه دین و انقلاب نهادینه کنیم و با هنر دین را به مردم بیان کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه شناخت استعداد طلاب یکی از ضرورت‌ها است و باید طلاب استعداد شناسی شوند و در آن‌چه که استعداد دارند عمر و وقتت خود را صرف کنند که استعداد و انگیزه در یک هدف از عوامل مهم مؤفقیت است.

حجت الاسلام برادری بیان داشت: آیات قران بر این مطلب تاکید دارند که انسان‌ها همیشه در معرض آزمایش است و باید تلاش کند تا رضایت خدای متعال را بدست آورد.

وی اضافه کرد: رسالت طلبگی نفوذ در دل‌ها است از اول ورد به حوزه باید با دل و خواست خود وارد شود و در موقع ورود به جامعه و بین مردم هم باید در دل‌ها نفوذ کند و لازمه این هم صفای باطن است و صفای باطن با تقوا و رعایت اخلاق حاصل می‌شود.

امام جمعه تکاب در پایان قرائت قرآن و توسل به ائمه را از لوازم و ضروریات طلبگی عنوان کرد و گفت: در مسیر طلبگی نباید از قرائت قرآن و توسل به اهل بیت غافل شد، باید در کنار دیگر برنامه‌های عبادی به این دو هم هم بپردازیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha