جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه امام خمینی ماکو

حوزه/ حجت الاسلام بحرینی گفت: اقامه نماز از مهم‌ترین سفارشات دین و از اوّلین اقدامات پیامبر(ص) است که اگر به صورت صحیح در جامعه اجرا شود دیگر مشکلات هم حل خواهد شد و طلبه باید با رفتار خود مردم را به نماز دعوت و علاقه‌مند کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام سید اسماعیل بحرینی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو که در سالن کنفرانس دفتر امام جمعه  این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: پدر باید به فرزند خود محبت کند و بهترین موقع تربیتی و محبت کردن به فرزند زیر 7 سال است که باید برای تربیت فرزند نهایت دقت و ظرافت را در این سن به خرج داد.

وی ادامه داد: در تربیت دینی مقوله محبت بسیار مهم است و ما از این مقوله برای جذب مردم غافل شدیم در حالی که دشمن از این فرصت استفاده می‌کند، سلبریتی‌ها و رسانه‌های جمعی برای جذب جوانان و مردم به سمت خود بیشتر از این فرصت استفاده می‌کنند و ما روی کلمات و سخنرانی‌ها متمرکز می‌شویم در حالی که دیگران از احساس مردم برای جذب استفاده می‌کنند.

کارشناس امور تربیتی افزود: در روایات ما بیان شده است که مردم را با عمل خود به دین دعوت کنید، آیت الله بهجت زیاد اهل سخنرانی نبود اما عمل ایشان مردم را جذب می‌کرد، ما از این مساله غفلت کرده‌ایم و از مردم جدا شدیم که یکی از عوامل سست شدن اراده‌های دینی مردم است، پیامبر اولین نفری بود که وارد مسجد می‌شد و همیشه با مردم ارتباط برقرار می‌کرد و از مردم جدا نمی‌شد، رفتار پیامبر بزرگترین الگوی ما هست.

وی بیان داشت: طلبه باید زینت اهل بیت علیهم السلام  باشد و مردم با دیدن یک طلبه به یاد دین و خدا بیافتند، اگرطلبه‌ای شخصی را از دین روی‌گردان کند، طلبه در تمام گناه این فرد شریک است و اگر طلبه‌ای فردی را به دین دعوت کند در تمام اعمال حسنه وی شریک خواهد بود.

حجت الاسلام بحرینی اضافه کرد: وضعیت نماز در جامعه ایده‌آل نیست و طلبه وظیفه دارد با راه‌های درست نماز را تبلیغ کند و مردم را به نماز دعوت و علاقه‌مند کند و نماز را در جامعه ترویج دهد، که از اهداف ائمه(ع) اقامه نماز بود.

وی گفت: اولین اقدام پیامبر(ع) اقامه نماز در کعبه به صورت جماعت و علنی بود و اولین ساختمانی که پیامبر اسلام آن را بنا نهاد مسجد بود برای اقامه نماز، نگاه دین به نماز این است که باید در جامعه علنی باشد، اولین اختلاف در اسلام به خاطر نماز بود و ابوجهل می‌گفت، باید پیامبر را به قدری اذیت کنیم که دست از نماز بردارد.

کارشناس دینی اقامه نماز را از جمله اهداف امام زمان(عج) عنوان کرد و می‌گفت: اصلاح اقتصاد و دیگر مسائل در جامعه منوط به اصلاح نماز است، خدای متعال از جمله اقدامات امام زمان(عج) را اقامه نماز در جامعه عنوان می‌کند، خدای متعال در قرآن در بیش از 900 آیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مورد نماز سخن به میان آورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha