پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدارس اسلامی در استان صباح مالزی ۳۰۰ دبیر دینی جدید استخدام می کنند

حوزه/ وزیر امور قضایی و امور بومیان در استان صباح در مالزی روز گذشته در یک گردهمایی در جمع مربیان دینی اعلام کرد که در سال جدید ۳۰۰ دبیر و معلم دینی جدید توسط دولت در مدارس دینی استخدام خواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از dailyexpress، مقامات مدارس دینی ابتدایی و راهنمایی در استان صباح مالزی قصد استخدام 300 معلم جدید را دارند.

عیدی مختار وزیر امور قضایی و امور بومیان روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران در یک گردهمایی با مربیان دینی گفت: در حال حاضر 170 معلم دینی جدید مورد مصاحبه قرار گرفته اند و هدف ما این است که 300 مدرس دینی جدید را از طریق دولت در مدارس ابتدایی و راهنمایی با مدریت سازمان امور دینی صباح  استخدام کنیم.

عیدی گفت: در سال گذشته ما 100 مدرس جدید استخدام کردیم و پس از یک دوره  توقف استخدام به دلیل محدودیت ها در بودجه، امسال 170 مدرس جدید از 300 مدرس در حال مصاحبه هستند.

وی افزود: ما همچنین امیدواریم که رتبه مربیان اسلامی افزایش یابد. آن ها باید هم امتیاز با همکارانشان در وزارت آموزش و پرورش باشند.

وی همچنین وعده داد که تسهیلات آموزشی مدارس اسلامی از جمله آزمایشگاه های علوم و سوره ارتقا پیدا کنند.

در این میان سفیدالزمان سانگول مدیر سازمان امور اسلامی صباح نیز گفت: 40 درصد از بودجه ما باید برای آموزش و پرورش صرف شود، 40 درصد دیگر بودجه باید صرف اداره مساجد و تنها 20 درصد آن هزینه دفاتر شود و این رویه جدید مراکز آموزشی ما خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha