سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کارگاه عفاف و حجاب انزلی

حوزه/ خانم امامی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها انزلی با اشاره به ضرورت کار ریشه ای در زمینه عفاف و حجاب تصریح کرد: برای تأثیرگذاری اصولی در حوزه های فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، برنامه ها و فعالیت ها باید بصورت ریشه ای و از سنین شکل گیری شخصیت افراد صورت گیرد.

به گزرش خبرگزاری«حوزه» در گیلان، حوزه علمیه خواهران بندرانزلی در راستای ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» در مدارس راهنمایی و دبیرستان دختران، اقدام به برگزاری نشست های توجیهی و پاسخ به شبهات در این زمینه نموده است.

سرکار خانم امامی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیهای انزلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ضرورت کار ریشه ای در زمینه عفاف و حجاب تصریح کرد: برای تأثیرگذاری اصولی در حوزه های فرهنگی از جمله موضوع عفاف و حجاب، برنامه ها و فعالیت ها باید بصورت ریشه ای و از سنین شکل گیری شخصیت افراد صورت گیرد.

وی افزود: ما در حوزه علمیه خواهران بندرانزلی برای رسیدن به این منظور، هر هفته دانش آموزان دختر یکی از مدارس سطح شهرستان را به اینجا دعوت میکنیم و سعی داریم تا آنها را در فضای حوزه و با بهره گیری از برنامه های مختلف، با فلسفه پوشش آشنا کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در این برنامه که بصورت هفتگی استمرار دارد جلساتی پیرامون مباحث عفاف و حجاب، پاسخگویی به شبهات روز، نقد مسیحیت تبشیری و ... برگزار می شود.

خانم امامی پوشش را مسأله ای فطری و بنیادین در تمامی ادیان الهی دانست و خاطرنشان کرد:  همانطور که میدانید یکی از شبهات رایج خصوصا در فضای مجازی، منشاء پیدایش حجاب و نحوه پدید آمدن آن است . اساتید ما در این جلسات تلاش می کنند تا با ارائه مباحث کاربردی پیرامون جایگاه حجاب و پوشش از ابتدای آفرینش و در همه ادیان الهی و حتی آئین های غیرالهی، تاریخچه و فلسفه آن را در ادوار مختلف و ایران باستان تبیین نمایند.

لازم به ذکر است بازدید دانش آموزان از نمایشگاه «40 سال مقاومت» و آشنایی با دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی بخش دیگر این برنامه می باشد.

همچنین در پایان مراسم به تعدادی از دانش آموزان که طی جلسات برگزار شده مشارکت و فعالیت بیشتری داشته اند هدایایی به رسم یادبود اهدا می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha