جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یگانه پویا

حوزه/ حجت الاسلام یگانه گفت: در طول یک سال که نماینده طلاب و فضلای ارومیه بودم حدود هزار ساعت وقت صرف کردم که ۷۰۰ ساعت آن برای حل حاشیه‌هایی بود که تمامی نداشت و با توجه به این که مشغول شدن به این مسائل بنده را از رسالت اصلی‌ خویش یعنی تحصیل علم باز می‌داشت، تصمیم به کناره‌گیری گرفتم.

حجت الاسلام مجید یگانه پویا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان عوامل کناره گیری نمایندگی طلاب و فضلای ارومیه، اظهار داشت: حضور در عرصه انتخابات نمایندگی طلاب و فضلای ارومیه صرفا با هدف کمک به طلاب بود و در این بین حضور و اصرار برخی از طلاب و فضلا ارومیه حجت را برای حضور بنده در عرصه انتخابات تمام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های نمایندگی طلاب، افزود: حضور در کسوت نمایندگی طلاب یک ظرفیت مناسبی است برای حل مشکلات طلاب مقیم قم و هماهنگی با مسئولین استانی و شهری برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی و همچنین فرصت مناسبی است تا در جهت افزایش توان علمی، پژوهشی و تهذیبی طلاب قدم‌هایی را برداشت.

نماینده مستعفی طلاب و فضلای ارومیه بیان داشت: در طول این یک‌سال که نماینده طلاب و فضلای ارومیه بودم، برای اولین بار پیشنهاد شد نماینده ولی فقیه در استان، در جمع طلاب استان حضور پیدا کرده و ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات آنان، جلسه‌ای خصوصی با نخبگان علمی در قم داشته باشد که این اتفاق در بهار امسال افتاد و در پاییز امسال هم دومین جلسه آن در قالب همایش طلاب و فضلای استان در قم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: برای اولین بار با تعامل امام جمعه ارومیه نماینده طلاب ارومیه از تریبون نماز جمعه ارومیه در سخنرانی قبل از خطبه‌ها به تشریح فعالیت‌ها و مشکلات موجود طلاب پرداخت و مردم و مسئولین را به استفاده از ظرفیت‌های طلاب قم دعوت کرد.

حجت الاسلام یگانه پویا ادامه داد: از جمله اقداماتی که در طول این یک‌سال اتفاق افتاد این بود جلساتی که نماینده ولی فقیه با مسئولین دفاتر نمایندگی در استان داشت از نمایندگان طلاب دعوت می‌شود تا در این جلسات حضور پیدا کرده و نظرات طلاب را به گوش مسئولین برسانند که برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی به اقدامات دیگر خود در طول این یک‌سال اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات مشورتی نمایندگان طلاب با نخبگان علمی در قم و ترتیب اثر دادن به نظرات آن‌ها در جلسات نمایندگان طلاب استان، دعوت از شخصیت‌های ملی جهت حضور در جمع طلاب ارومیه که متاسفانه بارها با کارشکنی‌ها همراه بود، انتقال صندوق طلاب ارومیه به مرکز خدمات قم و اعطا وام به بیش از سی نفر از طلاب ارومیه که در مقایسه با دوره قبل چهار برابر افزایش داشته است از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول این یک‌سال بوده است.

نماینده مستعفی طلاب ارومیه تصریح کرد: برای اولین بار آمار طلاب ارومیه مقیم قم جمع‌آوری شد که حدود 200 طلبه شهرستان ارومیه در قم مشغول به تحصیل و تدریس هستند و از این تعداد 35 نفر کرسی تدریس دارند که سه کرسی تدریس مربوط به درس خارج است و با توجه به تعداد طلاب ارومیه در قم به نسبت دیگر شهرها ارومیه از این نظر جزو پنح شهر کشور می‌باشد که دارای ظرفیت بالای علمی است.

وی در پاسخ به این که، قاعدتا باید استعفا خطاب به رئیس محمع نمایندگان می‌بود، در حالی که در متن به این نکته اشاره نشده و استعفای جنابعالی خطاب به طلاب و فضلای ارومیه است، گفت: این متن اعلام کناره‌گیری بنده از نمایندگی طلاب و فضلای ارومیه بوده است و به دلیل این‌که در روزهای آتی انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان برگزار خواهد شد، استعفای کتبی را بعد از مشخص شدن اعضای جدید به رئیس مجمع تحویل خواهم داد.

حجت الاسلام یگانه پویا در پایان تاکید کرد: کناره‌گیری من از نمایندگی طلاب ارومیه شانه خالی کردن از مسئولیت نبود، بلکه به خاطر تضییق عمری بود که از بنده هدر می‌رفت و فایده نداشت، در طول این یکسال بیش از هزار ساعت وقت در قالب نمایندگی طلاب صرف کرده‌ام که حدود 700 ساعت آن حاشیه‌هایی بود که علی‌الظاهر تمامی نداشت که صرف وقت به آن هم با توجه به اهداف طلبگی که تحصیل، تهذیب و بصیرت‌افزایی است منافات داشت، لذا تصمیم گرفتم از این مسئولیت کناره‌گیری کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha