چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم ۲۹ مرتبه واژه جوان و جوانان را به کار برده اند، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده‌اند علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و اقتصاد با محوریت جوانان، جهت دهنده به همه حرکت‌های توسعه‌ای در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با اشاره به آیه 125 سوره بقره، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَیتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّی ۖ وَ عَهِدْنَا إِلَیٰ إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَاعِیلَ أَنْ طَهِّرَا بَیتِی لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکفِینَ وَالرُّکعِ السُّجُودِ».

وی ادامه داد: خداوند در این آیه تأکید می‌کند به یاد آر هنگامی که ما خانه کعبه را مرجع امر دین خلق و مقام امن مقرّر داشتیم و دستور داده شد که مقام ابراهیم را جایگاه پرستش خدا قرار دهید و به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم که حرم من را از بت بپردازید و پاکیزه دارید برای اهل ایمان که به طواف و اعتکاف حرم آیند و در آن نماز و طاعت خدا به جای آرند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه خداوند در این آیه به برخی از ملزومات ترویج آموزه‌های الهی اشاره می‌کند، افزود: آن کسی که رسالت انبیا را به دوش گرفته، متعهد است در راستای تمدن سازی جهانی و به‌منظور نیل به اهداف عالی الهی، تمام تلاش خود را به‌صورت مستمر و با توکل به خداوند و با روحیه استقامت و نهراسیدن از دشمن به کار گیرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این درس مهم را در زندگی حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) مشاهده می‌کنیم که در آیه فوق هم ذکر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این آیه نشاط و جوانی حضرت اسماعیل(ع) و روحیه انقلابی گری او در کنار تعهد و تجربه و توکل حضرت ابراهیم(ع) یک تیم کارآمد و مؤثر و مرضی خداوند تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با بیان اینکه جبهه ارزش‌های الهی برای حالات و شئون مختلف جامعه برنامه دارد، گفت: برای رشد و تعالی مردم باید محیط به لحاظ فیزیکی و معنوی مهیا باشد که تحقق این مهم نیاز به طهارت ظاهری و باطنی به‌صورت توأمان دارد.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا جوانان نقش ویژه‌ای داشته و باید از توان و توانمندی آن‌ها به بهترین وجه استفاده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب 29 مرتبه واژه جوان و جوانان را به کار برده و تأکید کرده‌اند که در این زمینه باید از گذشته درس گرفت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب به علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و اقتصاد نشان‌دهنده سه رکن اساسی برای پیشرفت است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و اقتصاد با محوریت جوانان جهت دهنده به همه حرکت‌ها است که این مهم باید در تمام ارکان و شئون کشور مورد نظر بوده و اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha