پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نویسنده مسلمان آمریکایی، در آخرین کتابش، نوجوانان را با حجاب آشنا می کند

حوزه/ کتاب «زیر حجاب من»، یک کتاب مصور در رده کودکان و نوجوانان است که هم مسلمانان را با حجاب اسلامی آشنا ساخته، و هم سوءبرداشت های غیرمسلمانان درباره حجاب را از بین می برد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  آناتولی، یک بانوی نویسنده مسلمان آمریکایی با نوشتن کتب رده کودکان و نوجوانان درباره حجاب اسلامی، نوجوانان و غیرمسلمانان را با مزایای حجاب آشنا می سازد.

حنا خان، نویسنده مسلمان آمریکایی که در ایالت مریلند آمریکا به دنیا آمده است، به تازگی کتابی با عنوان «زیر حجاب من» را به نگارش درآورده است. داستان این کتاب مصور کودکان و نوجوانان درباره دختر جوان مسلمانی است که زنان مسلمان با حجاب را دیده و شیوه های منحصر به فرد حجاب آنان را مشاهده می کند.

وی یکی از نخستین نویسندگان آمریکایی است که شخصیت های مسلمان را به کتاب های کودکان منتقل ساخته است.

در سرتاسر کتاب شاهد شخصیت ها، ویژگی ها و ساختار وجودی زنان مسلمان هستیم.

زنان مسلمان، قوی، تحصیل کرده، مستقل، امروزی

حنا خان در این باره به خبرنگاران گفت: چیزی که می خواستم بیشتر از همه بگویم این بود که زنان مسلمان با پوشیدن حجاب اسلامی به هیچ  وجه محدود نمی شوند.

وی افزود: آن ها قادرند هر کاری را که می خواهند انجام دهند. آن ها امروزی، مستقل، تحصیل کرده و قوی هستند.

نویسنده بر این باور است که کتاب هایش به آمریکایی ها نیز کمک می کند که دیدگاه مثبتی نسبت به زنان مسلمان به دست آورند.

خان می گوید یکی از دلایل نگارش این کتاب سئوالاتی بوده که همیشه از او می پرسیدند. مثلا اینکه آیا او هنگام خواب نیز با حجاب به خواب می رود؟

در کتاب «زیر حجاب من» یک دختر نوجوان، بانوان مسلمانی را که تحسین می کند در بیرون از محل کارش با حجاب می بیند و هنگامی که به خانه می رود آن ها را بدون حجاب و آزاد می بیند.

در پایان کتاب نیز دختر مسلمان پس از بررسی ها درباره حجاب، تصور می کند که چه می شد اگر شروع به پوشیدن حجاب می گرفت و برایش احتمالات آینده هیجان انگیز است.

خان امیدوار است کتابش غیرمسلمانان را نیز درباره حجاب آگاه سازد. این نویسنده مسلمان تاکنون کتب متعددی منتشر کرده است. آخرین کتاب وی درباره ماه مبارک رمضان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha