شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری  سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ جشنواره هنرهای تجسمی در رشته های نقاشی، عکاسی و خوشنویسی، بین روستاهای سراسر کشور به استان قم سپرده شده است. این کار با محوریت کانون‌های مساجد و با هدایت و نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری««حوزه»، سیدموسی حسینی‌کاشانی، پیش از ظهر امروز،در نشست با اصحاب رسانه که درسالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد به اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در قم گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی همایش‌ و جشنواره‌های مختلف بر محوریت این شعار که «ایران، فقط تهران نیست» متمرکز است به همین دلیل این نگاه یعنی فراتر رفتن از تهران در برپایی جشنواره‌ها، نسبت به گذشته به صورت پررنگ تری در حال دنبال کردن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: برگزاری شهر خلاق از دیگر برنامه‌ها و سیاستی است که از سوی وزارت ارشاد در واگذاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به شهرها در حال دنبال کردن است به همین جهت جشنوار‌ه‌های مختلف بر عهده استان‌های مختلف گذاشته شده است.

حسینی‌کاشانی با بیان اینکه در این راستا برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در رشته های نقاشی، عکاسی و خوشنویسی، بین روستاهای سراسر کشور به استان قم سپرده شده است، افزود: این کار با محوریت کانون‌های مساجد و با هدایت و نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که در این جشنواره فرصت برای بروز استعدادهای روستائیان کشور فراهم می‌شود، گفت: در گذشته برای این که بتوانیم اثری را از یک روستا در پایتخت مشاهده کنیم، سختی‌ها و دشواری‌های زیادی وجود داشت ولی امروز به آسانی این کار انجام می‌شود.

وی در مورد دلیل انتخاب استان قم برای برگزاری این جشنواره  ابراز امیداوری کرد: قم در این سه رشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به همین ظرفیت برگزاری آن به قم اختصاص یافته است.

حسینی‌کاشانی با اشاره به سالروز تأسیس کانون‌های مساجد  هم گفت: ۱۸ اسفند روز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سال ۷۱ است. بنا داریم محور برنامه‌های فرهنگی این اداره، مساجد باشد و این مسئله جزء سیاست‌های جدی وزارتخانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:  تاکنون تعداد قابل توجهی از مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری شکل گرفته است و استان قم هم در جذب مردم به این کانو‌ن‌ها موفق عملکرد خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha