شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
لارستان

حوزه/ ایمان به دو قسم ظاهری و قلبی تقسیم می شود و پایه های آن به صبر، یقین، عدالت و جهاد نیز تقسیم می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سید علی اکبر موسوی امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) لارستان با اشاره به حقایق ایمان، اظهار داشت: یکی از حقیت های ایمان این است که حق را بر باطل مقدم بداریم هر چند به ضرر و باطل به نفعمان باشد.

وی با بیان اینکه گفتار انسان نباید بیشتر از علم و دانش او باشد، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید هرکس دل خود را خالصانه پذیرای ایمان، قلب خود را سالم و پاک، زبان خود را راستگو، روان را آرام، اخلاق خود را درست، گوش را شنوا و چشم خود را بینا ساخت به یقین رستگار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) لارستان خاطرنشان کرد: ایمان به دو قسم ظاهری و قلبی تقسیم می شود و پایه های آن به صبر، یقین، عدالت و جهاد نیز تقسیم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: صبر دارای چهار شاخصه آرزومند بودن، ترسیدن، زهد و پارسائی و امید داشتن است؛ صبر مسئله ای الهی، اخلاقی و انسانی است، و همچنین محبوب حق و سزاوار اجری بزرگ و ثواب عظیم است.

وی، بینایی زیرکانه، دریافت عالمانه، پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به سیره گذشتگان را شاخصه های یقین دانست و ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) می فرماید یکی از نشانه های شیعیان ایمان و اعتقاد داشتن در مرحله بقین و منزه از شک و تردید است.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) لارستان، به شاخصه های عدالت و عدل اشاره و عنوان کرد: حقیقت یافتن، نیکوداری کردن و استوار بودن  از اساس عدالت به شمار می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعمال نیک انجام دادن و از بدی دوری کردن، دشمنی با فاسقان، پایداری در پیکار با دشمنان و از کارهای بد خودداری کردن که همان جهاد اکبر است از موارد مهمی بوده که باید طلاب و روحانیون به آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha