جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی عبداللهی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: شیعه و سنی به حکم قرآن با هم برادر هستند و اگر اختلاف های جزئی هم وجود داشته باشد با برگزاری نشست های همفکری می توان سوءتفاهمات را برطرف کرد .

مولوی سیداحمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت درمیان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: نشست های شیعه و سنی فواید زیادی در پی دارد، در شرایطی که دشمنان سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان دارند و می خواهند به اهداف شوم شان برسند؛ این نشست ها و گفت وگوها توطئه های دشمنان را از بین می برد .

وی ادامه داد: برنامه هایی که وحدت و یکپارچگی مسلمین را نشان دهد به نفع اسلام است و در راستای ارتقا و پیشرفت اسلام کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت درمیان با ذکر آیه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ بیان کرد: دو فرقه مسلمان شیعه و سنی به حکم قرآن با هم برادر هستند و اگر اختلاف های جزئی هم وجود داشته باشد با برگزاری نشست های همفکری می توان سوءتفاهمات را برطرف کرد و محبت و صمیت نیز بیشتر می شود .

مولوی عبداللهی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری خطاب به ملت، خاطرنشان کرد: ملت ایران همان طور که آگاهانه انقلاب کردند و در برابر توطئه های دشمنان این ملت ایستادند؛باید ادامه این انقلاب را هم سرلوحه کارشان قرار دهند و پای اهداف و آرمان های نظام ایستادگی داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جوانان برای ادامه مسیر انقلاب تصریح کرد: جوانان باید موقعیت شناس باشند بصیرت داشته باشند و گول توطئه های دشمنان را نخورند و فضای خوبی که در سایه اسلام و دین مقدس اسلام است داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت درمیان تاکید کرد: ما برای عزت خودمان نیاز به انسجام داریم تا اینکه دشمنان ما به اهدافشان نرسند چون قطعا اختلاف مایه پریشانی خواهد بود.
انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha