پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دادستان کل اسرائیل، حکم تعطیل سازی مسجد باب الرحمه را تمدید می کند

حوزه/ به گفته گروهی از وکلای فلسطین که خودشان را وقف دفاع از مسجدالاقصی کرده اند، دادستانی رژیم صهیونیستی خواستار تجدید حکم بسته شدن مسجد باب الرحمه در محوطه مسجدالاقصی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از آناتولی، به گفته یک گروه از وکلای فلسطینی، دادستانی کل رژیم صهیونیستی خواستار تجدید حکم بستن مسجد باب الرحمه، یکی از چندین مسجد واقع در محوطه مسجدالاقصی شده است.

مسجد باب الرحمه نخست در سال 2033 توسط مقامات اسرائیلی بسته شد و اسرائیل در سال 2017 به اصطلاح حکم بسته بودن این مسجد را تمدید ساخت، در اواسط فوریه، مقام اوقاف دینی بیت المقدس پس از سال ها و در پی اعتراضات و تظاهرات فلسطینیان، مسجد را بازگشایی کرد.

دوشنبه در یک بیانیه مشترک، چند تن از وکلای فلسطینی که خودشان را وقف دفاع از مسجدالاقصی کرده اند اعلام کردند که از درخواست دادستانی کل اسرائیل برای تعطیل سازی دوباره این مسجد آگاه می باشند.

آن ها افزودند: که صهیونیست ها با این ادعای کاذب که مسجد مورد استفاده کمیته میراث اسلامی قرار دارد، قصد تعطیل سازی مسجد را دارند.

این کمیته توسط مقامات اسرائیلی ممنوع شده است.

در بیانیه وکلای فلسطینی آمده است: در پرتو این پیشرفت خطرناک ما بر این باور هستیم که مقامات اوقاف باید تلاش های دیپلماتیک را در بالاترین سطح به کار بگیرند و اسرائیلی ها را مجبور به احترام گذاشتن به کنوانسیون های بین المللی کرده و تمامی درخواست ها بر اساس ادعاهای غلط را پس بگیرند.

 

لازم به ذکر است در روزهای اخیر اسرائیل ورود چندین مقام دینی فلسطینی، نگهبانان مسجدالاقصی و نمازگزاران مسلمان به محوطه این مسجد را برای هفته ها و ماه ها ممنوع ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha