جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره هم افزایی در ایلام

حوزه/دوره آموزشی طرح ملی مبین ویژه معلمان پایه سوم ابتدایی دختران در استان ایلام برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ایلام، دوره توانمندسازی و مهارت افزایی معلمان پایه سوم ابتدای و اجرای طرح ملی مبین ویژه (مدیریت برنامه های یاوران نماز) در ایلام برگزار شد.
 
این دوره با حضور  حجج اسلام رحیمیان وخندان روحانیون اعزامی از مرکز تخصصی نماز قم و رضایتی مدیر ستاد اقامه نماز استان برگزار گردید. 
 
این دوره با هدف آمادگی بیشتر علمی و عملی معلمان در مهیا نمودند دانش آموزان در ورود به مرحله تکلیف و تحلیل، پردازش و تعمیم الگوهای موفق جشن تکلیف و شیوه های دعوت به نماز برگزار گردید.
 
در آغاز کارگاه آموزشی، رضایتی مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن تقدیر از مدیران و معلمان جهت حضور در دوره های آموزشی، پیرامون چگونگی برگزاری دوره و اهداف آن و منابع و موارد مورد بحث توضیحاتی را ارائه نمودند.
 
وی  با اشاره به آیه کریمه: «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ  وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ» گفت: نماز تنها عبادتی در اسلام است که تحت هیچ شرایطی تعطیل نمی شود.
 
وی گفت: نماز اساس و ستون دین است که فرد در هر شرایطی بر مکلف واجب است تا آنرا ادا نماید لذا چه در حالت بیماری ، چه در سفر و حتی هنگام جهاد هم تعطیل بردار نیست و مومنین موظفند به هر صورتی که برایشان مقدور است بصورت ایستاد، نشسته، خوابیده و حتی با اشاره به ادای این فریضه الهی به جای آورند.
 
انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha