شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد حوزه:

حوزه/ زهرا گرزین، استاد مدرسه علمیه صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان، محیط معنوی حاکم بر خانواده را از عوامل مهم تربیت دانست و گفت: محیط خانواده باید برای برای تربیت، محیطی سالم و مذهبی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم زهرا گرزین در مراسم تجلیل تعدادی از مادران شهدا شهرستان گرگان که با حضور طلاب، اساتید، کادر، دانش آموختگان و جمعی از بانوان این شهرستان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) برگزار شد، به تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س) پرداخت.

وی با بیان این که وجود حضرت زهرا(س) سرشار از برکت و خیر است، به معنای نام «زهرا» پرداخت و گفت: زهرا به معنای نورانی است که حتی ملائک پس از تولد وجود نورانی حضرت زهرا(س) به پیشگاه باری تعالی اظهار تعجب کردند و حضرت رسول(ص) نیز دلتنگی خود را با نگاه به چهره نورانی حضرت فاطمه سلام الله علیها برطرف می کردند.

استاد حوزه با اظهار این مطلب که حضرت زهرا(س) با وجود خود به جنس زن ارزش و معنا بخشید، تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در عصری به دنیا آمد که هیچ ارزشی برای زنان قائل نبوده و دختران را زنده به گور می کردند، حضرت زهرا(س) به زن معنا و اهمیت داد تا به عنوان یک موجود انسانی با او برخورد شود.

گرزین، محیط معنوی حاکم بر خانواده را از عوامل مهم تربیت دانست و ادامه داد: محیط خانواده باید برای تربیت، محیطی سالم و مذهبی باشد، از این رو، تربیت فرزند از دوران کودکی اهمیت دارد تا ثمره آن را در بزرگسالی مشاهده کرد.

وی با اشاره به سخنان امام علی علیه السلام در مدح و ستایش حضرت زهرا(س)که فرمودند: «در خانه تو دروغ، خیانت و مخالفت وجود نداشت»، افزود: ریشه همه اختلافات همین سه چیز است و اخلاص و محبت یکی از ویژگی های بارز حضرت زهرا(س) بود که در پرتو آن محیط سالم و نورانی را برای تربیت فرزندان و خانواده ایجاد کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha