شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 483715
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
استاد حوزه:

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گرگان، در توصیف احسان و نیکوکاری بیان کرد: اساس فضیلت، احسان کردن است که زینت اسلام و مسلمین نیز محسوب می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم زهرا نجفی نژاد، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان، تصریح کرد : احسان و برّ معانی گسترده ای دارد که شامل انجام کار نیک، نیکویی کردن به دیگران و شایسته انجام دادن یک کار است و کسی که فطرتی سالم داشته باشد از محسنین و ابرار، تمجید می کند.

وی در توصیف نیکوکاری با استناد به کلام امام علی علیه السلام بیان کرد: اساس فضیلت، احسان کردن است، ضمن اینکه از سرمایه های بزرگ انسان و بزرگوار شدن به شمار می رود، زینت اسلام و مسلمین نیز محسوب می شود.

مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: نیکوکاری در کلام امیرمومنان علیه السلام جلوه های فراوانی دارد که می توان به مواردی از قبیل ایثار و از خودگذشتگی، کمک مالی به نیازمندان و گشاده رویی اشاره کرد.

نجفی نژاد آثار نیکوکاری را با استفاده از سخنان نورانی حضرت علی علیه السلام ذلیل نشدن، اصلاح امور، رسیدن به بهشت الهی، نزول رحمت الهی، نابود شدن بدی ها و طولانی شدن عمر دانست و افزود: نیکوکار کسی است که کردارش، گفتارش را تصدیق کند.

وی با بیان اینکه پدر و مادران در رأس همه سالمندان هستند، به آیه 23 سوره  اسراء استناد کرد و اظهار داشت: به پدر و مادر نیکی کنید که نیکی به والدین زمان معین ندارد و هرگاه یکی از آن دو یا هر دوی آنها به سنّ پیری برسند کمترین اهانت را به آنها روا مدار و فریاد مزن بلکه گفتار لطیف و سنجیده داشته باشید.

مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با بهره گیری از کلام ارزشمند حضرت رسول(ص)، خاطرنشان کرد: احترام به پیران امت من، موجب گرامیداشت من است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha