پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ همایش حوزوی تجلیل از مقام عالم ربانی آیت الله حاج سید مهدی ابن الرضا(ره) با حضور علما، اساتید و فرهیختگان شهرستان خوانسار، در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، در این همایش حوزوی که به همت شاگردان و ارادتمندان این عالم ربانی برگزار گردید، برخی از اساتید و شخصیت های حوزوی که سالها شاگرد آیت الله ابن الرضا(ره) بودند پیراموان ابعاد شخصیتی این عالم ربانی سخن گفتند.

تبیین ویژگی های اخلاقی، مدیریتی، اعتقادی، آثار پژوهشی،  تبلیغ معارف اسلامی و تعظیم شعائر از جمله موضوعاتی بود که توسط دانش آموختگان آن حوزه مبارکه مطرح گردید.

در این همایش حجج الاسلام سیدحسین رضوی، محمدجواد صابریان، جواد عصاری، سجاد میرزایی، حمیدرضا داودوندی، محمد مهدی کظیمی به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام وسجاد میرزایی در این همایش، توکل، ایمان، خداباوری، معاد باوری و ولایت مداری را از خصوصیات بارز اخلاقی این عالم ربانی برشمردند.

همچنین حجت الاسلام جواد عصاری ادامه داد: ایشان الگو و مصداق واقعی اخلاق، ادب و تواضع، توکل بودند که توانستند در طول عمر با برکت خود شاگردانی زیادی را تربیت و وارد جامعه کنند.

حجت الاسلام سیدحسین رضوی نیز با اشاره به نگاه مدیریتی و نوآوری در شیوه های آموزشی آیت الله ابن الرضا(ره) بیان داشت: برخورداری از نگاهی جامع نگر، استقلال، صلابت و قاطعیت همراه با نوآوری و ابتکار از دیگر ویژگی های ایشان بود که توانست نسلی متعهد و معتقد به ولایت را به جامعه تقدیم کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی کظیمی در خصوص آثار و برکات علمی و پژوهشی آیت الله ابن الرضا(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از آثار ماندگار مرحوم آیت الله ابن الرضا(ره) کتاب ضیاءالابصار است که شرح حال عالمان و دانشمندان خطه ی عالم پرور خوانسار است و یقینا آثار علمی و تحقیقی ایشان تا سالیان سال چراغ هدایت و علم آموزی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه خواهد بود.

در ادامه این همایش حوزوی حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد صابریان به بَعد تبلیغی و ترویجی آیت الله ابن الرضا(ره) اشاره کرد و افزود: ایشان در خصوص تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و آموزه های دینی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و از هر ظرفیتی برای رساندن پیام اسلام و مذهب جعفری بهره بردند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات تبلیغی و محافل علمی در حسینیه ها، مساجد، تکایا و مبارزه با جریان های انحرافی و فرق ضاله از جمله دیگر فعالیت های این عالم ربانی در دوران حیات با برکتشان بوده است. همچنین تذکر در خفا و آشکار در خصوص انحرافات تبلیغی و ارائه راهکارهای مورد نیاز مبلغین و تشویق آنان از جمله دیگر خوصیات این عالم ربانی بود.

سپس حجت الاسلام حمید رضا داودوندی ضمن بیان جنبه های معرفتی و تعظیم شعائر اسلامی آیت الله ابن رضا(ره) اظهارداشت: یکی از جلماتی که ایشان همیشه برای طلاب و مبلغان مطرح می کرد این بود که؛ برای تبلیغ دین و ترویج آموزه های دینی نباید از هیچ چیزی جز پروردگار متعال ترس و واهمه ای داشت.

لازم به ذکر است در انتهای همایش آیت الله سید محمد ابن الرضا مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ضمن تشکر از همه میهمانان به ویژه علمای شهر و مدیران به تببین گوشه ای از حیات پربرکت آیت الله ابن الرضا(ره) پرداخت.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha