جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله بهشتی اصفهانی در مدرسه صدر بازار

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: در این ایام که در آستانه سال جدید قرار داریم نباید مستمندان و خانواده های تنگدست را فراموش کنیم زیرا آنان برادران دینی ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی شامگاه سه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی های اجتماعی اسلام، مسئله نگاه دیگرخواهی به هم نوع خود می باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران ادامه داد: در دین اسلام بارها و به کرّار چه در احادیث و چه در آیات قرآن کریم نسبت به دستگیری از مستمندان تاکیدات فراوانی شده است و این امر جزوی از واجبات دین محسوب می شود.

وی تاکید کرد: خداوند متعال در آیه 261 از سوره بقره می فرمایند:« مثل الذین ینفقون اموالهم فی سبیل الله کمثل حبة انبتت سبع سنابل فی کل سنبلة مائة حبة و الله یضاعف لمن یشاء و الله واسع علیم/ حکایت کسانی که مالشان را در راه خدا می بخشند، حکایت دانه ای است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه صد دانه باشد و خدا برای هرکس بخواهد پاداشی چند برابر می دهد و خدا وسعت بخش داناست».

حجت الاسلام حسینی افزود: آنچه از این آیه شریفه هویدا می باشد این است که دستگیری از هم نوع و بخشش در راه خدا اجرای بسیار بزرگ و وصف ناشدنی دارد، لذا در این ایام که در آستانه سال جدید قرار داریم نباید مستمندان و خانواده های تنگدست را فراموش کنیم زیرا آنان برادران دینی ما هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه با تعاون و همکاری رشد خواهد کرد، گفت: یکی از مسایلی که باید اذعان نمود که مدتهاست به دست فراموشی سپرده شده، مسئله تعاون می باشد، مسئله که اسلام تاکیدات بسیار فراوانی بر آن داشته و دارد.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: حضور طلاب و روحانیون در این ایام از سال در بین مردم و جامعه می تواند از نظر روحی و معنوی بسیار تاثیرگذار باشد، لذا باید هرگز خود را جامعه جدا ندانیم و خویش را جزوی از اجتماع محسوب نماییم و همواره در راه حل مشکلات مسلمان گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha