سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام شکیبا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) راز و جرگلان گفت: برای سال تحصیلی آینده ۵۰ طلبه جدید در سطح یک در این مدرسه جذب و پذیرش می‌شوند.

حجت‌الاسلام شکرالله شکیبا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به تداوم مهلت نام‌نویسی علاقه‌مندان در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه تا سی و یکم فروردین‌ماه سال آینده، اظهار کرد: مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی برای سال تحصیلی آتی 50 نفر طلبه را در سطح یک جذب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه علمیه در شهرستان تلفیقی راز و جرگلان در سال تحصیلی جاری 70 طلبه دارد، افزود: تاکنون 80 نفر از طلاب بومی شهرستان از این مدرسه علمیه در سطح یک فارغ‌التحصیل شده و اکنون در حوزه علمیه خراسان و قم در سطوح بالاتر در حال تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام شکیبا در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جذب کیفی طلبه در این مدرسه علمیه، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تدبیرهای صورت گرفته و استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، خوشبختانه امسال وضعیت پذیرش در مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) راز نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی در مدارس آموزش و پرورش به‌منظور هدایت دانش آموزان مستعد به تحصیل در حوزه علمیه، افزود: اگرچه در این راستا شاهد برخی سنگ‌اندازی‌ها بودیم؛ اما با تمهیدات اتخاذ شده، استقبال و اقبال دانش آموزان برای ورود به مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) راز افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام شکیبا گفت: در این زمینه در طول سال با خانواده‌های دانش‌آموزانی که صلاحیت ورود به حوزه علمیه داشتند ارتباط برقرار کردیم و از سوی دیگر در مدارس آموزش و پرورش از ظرفیت امام جماعت مدرسه یا روحانی مبلغ اعزامی برای تبلیغ پذیرش در حوزه علمیه استفاده شد.

گفتنی است، شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی 75 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد نزدیک به 70 درصد اهل سنت هستند.

در حالی که در این شهرستان 27 مدرسه علمیه اهل سنت وجود دارد، در سال 86 مدرسه علمیه شیعی باقرالعلوم(ع) در شهر راز مرکز این شهرستان تأسیس شد و اکنون در این مدرسه 70 طلبه از پایه اول تا ششم زیر نظر 9 استاد مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

شایان‌ذکر است، در سال تحصیلی جاری درمجموع دو هزار و 800 طلبه در 15 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 9 مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و 700 نفر برادر بوده و مابقی طلاب خواهر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • GB ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    ظلم به آن مردم ضعیف خجالت آور است خدا از تقصیرات شماها نمیگذرد