پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی-مدیر حوزه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران از افزایش رشته های تخصصی از سال آینده در حوزه علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران به آغاز فرآیند پذیرش جدید در حوزه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همین زمینه ها برای تحصیل طلاب در سطوح مختلف فراهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رشد کمّی و کیفی حوزه علمیه استان در بخش های مختلف بوده ایم، افزود: این پیشرفت های صورت گرفته به برکت انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت های بسیاری در عرصه های مختلف دست پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از 200 رشته و گرایش در حوزه فعال است و این یک دستاورد بسیار مهمی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسائل توحیدی و معنوی همواره محور فعالیت های حوزه بوده، افزود: با توجه به ظرفیت های غنی و مهمی که امروز در حوزه وجود دارد جوانان علاقه مند می توانند از این ظرفیت موجود استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رشد تراز جذب در حوزه علمیه استان بودیم، بیان داشت: امروز حوزه همچون سایر مراکز علمی و آموزشی کشور در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود از تحصیل دو هزار و 500 طلبه در 35 مدرسه علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب تا سطح عالی می توانند در مدارس علمیه مازندران تحصیل کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به فعالیت رشته های تخصصی در سطح مدارس استان اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر چهار رشته تخصصی در مراکز تخصصی حوزه علمیه استان فعال است، گفت: در تلاش هستیم این رشته ها را تقویت و افزایش دهیم.

وی با بیان این که این رشته های تخصصی بر اساس امکانات، نیروی انسانی و اساتید مدارس در نظر گرفته می شوند، بیان داشت: با توجه به قابلیت هایی که در مدارس علمیه وجود دارد تلاش می کنیم برای سال آتی چهار رشته تخصصی را در این مراکز فعال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش پایانی سخنان خود به تخریب مدرسه علمیه امامیه در حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری اشاره کرد و گفت: مراحل بازسازی این مدرسه علمیه قدیمی در مذاکراتی با سازمان میراث فرهنگی آغاز شده است. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha