پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) آمل؛ سبك زندگي اسلامي

حوزه/ حجت الاسلام ابراهيميان گفت: با توجه به این که سبک زندگی اسلامی موجب آرامش در خانواده ها می شود؛ لذا طلاب باید درعلوم اسلامی به این مبحث بیشتر پرداخته و پاسخگوی سوالات مربوطه باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در مازندران، حجت الاسلام ابراهیمیان ، در نشست سبک زندگی فاطمی در  مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) آمل بیان کرد:با توجه به این که سبک زندگی اسلامی موجب آرامش در خانواده می شود؛لذا طلاب باید درعلوم اسلامی به این مبحث بیشتر بپردازند تا پاسخگوی شبهات مربوط به این امر باشند؛ چرا که بر اساس روایتی از حضرت فاطمه(سلام الله علیها) پاداشی که خداوند در مقابل این کار به انسان می دهد، تمام آسمان های هفت گانه و زمین را پُر خواهد کرد.

وی گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) در خصوص چگونگی مبارزه با مشکلات زندگی ،شش راه کار ارائه کردند که اولین آن این است که به مشکلات زمان بدهیم؛ زیرا بسیاری از مشکلات، با گذشت زمان برطرف می شود و نباید انتظار داشت  بلافاصله و با سرعت آن مشکل برطرف شود.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: دومین راه این است که شرایط بدتر از زمان موجود را در نظر بگیریم و راه دیگر، کوچک سازی مشکلات جهت آسان تر شدن تحملشان مشکلات است.

وی در ادامه با بیان این که بهتر است با یک نگاه خوشبینانه به زندگی بنگریم، تاکید کرد: باید به نقاط مثبت و زیبای زندگی خود بیندیشیم و نکات منفی را پررنگ نکنیم؛ همچنین در زندگی خانوادگی هم باید به نقاط مثبت همسرمان توجه کرده و جنبه های منفی او را در نظر نگیریم تا زندگی شیرین و گوارا داشته باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به  پنجمین راه کار مواجه با مشکلات اظهار کرد: در زندگی، به دنبال شاد کردن دیگران باشیم، تا خداوند، غم و اندوه ما را برطرف کند؛ روایت هم داریم که اگر می خواهید گره از کار شما باز شود، گره از کار دیگران باز کنید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آخرین راه کار حضرت زهرا (س) در این خصوص آن است که محرم راز داشته و مشکلات را با او در میان بگذارید چرا که هر انسانی در زندگی به یک محرم اسرار نیاز دارد تا با او درد دل کرده و آرامش پیدا کند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha