جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علم

حوزه/مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان علم را وسیله قدرت یافتن کشورهای اسلامی دانست و بیان کرد: دین اسلام، دین دانش و آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری، در نشست با طلاب مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، علم را وسیله قدرت یافتن کشورهای اسلامی دانست و بیان کرد: دین اسلام، دین دانش و آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی بشر و علت حیات باقی انسان است.

وی به شأن و مقام علم اشاره کرد و گفت: علم گنج، راهنما، برهان و نجات دهنده انسان است؛ لذا مقام و منزلتی که انسان به واسطه علم به دست می آورد با بزرگی های دیگر فرق دارد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان با استناد با آیه «یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات» اظهار کرد: انسان از چند درجه برخوردار است: کرامت انسانی، ایمان و درجه علم و هر کسی که در علم آموزی پیشرو باشد، خداوند به درجاتش می افزاید.

طاهری عزت علماء را دلیل عزت علم دانست و افزود: در واقع، خود علم عزیز است و هر که مظهر آن واقع شود به تبعیت از او عزیز می گردد.

وی ادامه داد: علم مقدمه ای است که انسان خودش را از تاریکی جهالت نجات دهد؛ در واقع، علم برای انسان شرافت و بزرگی به بار می آورد و همانطور که بشر به غذا و دارو نیاز دارد به علم نیز محتاج است.

استاد حوزه در پایان تشریح کرد: برترین علم آن است که در اعضاء و جوارح بدن به ظهور برسد و به آن عمل گردد زیرا حق تعالی دل ها را به نور علم و حکمت زنده می گرداند همچنان که زمین را به واسطه باران احیا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha