چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عابدی

حوزه/ معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نقش نماز در افزایش بهره وری و افزایش نظم گفت: از اختصاص نماز در اوقات مشخص شبانه روز در می یابیم که برای سایر امور نیز باید زمان تعیین کنیم و نیز توجه به مسائل مختلف در نماز سبب افزایش دقت در مسائل پیرامونی برای افراد نمازگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، مشیر الحق عابدی معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی، امروز در اجلاسیه استانی نماز اظهار داشت: یکی از مصادیق سبک شمردن نماز تاخیر در اقامه آن است .

وی با بیان اینکه نماز عامل خوشبختی است و شرط قبولی اعمال دیگر استف عنوان کرد: نماز مایه آرامش دل هاست و رسیدن به آرامش روحی و روانی با خواندن نماز و زنده نگه داشتن یاد خدا تحقق می یابد.

معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی بیان داشت: انسان در گذر زمان دچار خستگی های روحی و جسمی فراوان می شود و لذا نیاز به تکیه گاهی است که روح خود را به آرامش برساند و این تکیه گاه چیز دیگری جز نماز و یاد خدا نیست.

عابدی یک از ویژگی های مثال زدنی امام خمینی را آرامش روحی و روانی ایشان برشمرد و گفت: تأمل در سیره رفتاری و عملی امام نشان می دهد که این آرامش در ذکر و یاد خدا برجسته می شود.

وی اضافه کرد: ایشان هیچ کاری را حاضر نبودند با نماز معاوضه کنند و دقت نظر در باب این موضوع نشان از توجه مرحوم امام در کیفیت نماز بود.

معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: نمازی که امام(ره) در بیابان های بین کویت و عراق خواند با نمازی که در جماران در کنار سران کشورهای اسلامی و روسای جمهور خواندند و نمازی که در بستر بیماری رد پایان عمرشان خواندند از باب توجه و اخلاص یکی بود.

عابدی با اشاره به اینکه رهبری همواره بر اهمیت نماز به خصوص برای قشر جوان تأکید می کنند مطرح کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که روح نماز چیزی جز تضرع و خشوع نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران در جنگ اقتصادی نابرابری است، گفت: امروزه چگونگی پیشرفت اقتصادی از مهمترین مسائل جهان است و در استان نیز بعضی از موضوعات اقتصادی مترتب مردم گردیده است.

معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: نقش نماز در اقتصاد این است که با ایجاد هنجارهای هماهنگ از بروز ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی جلوگیری کرده است.

عابدی تصریح کرد: اقامه نماز پیامدهای جدی از منظر اقتصادی از جمله باعث پایین آمدن هزینه های اقتصادی، افزایش پس انداز و ... دارد .

وی گسترش و افزایش نوآوری و خلاقیت و رشد اقتصادی را از جمله آثار نماز بر اقتصاد دانست و گفت: محو زمینه های بروز مفاسد اقتصادی و اداری، بالارفتن اثربخشی کاری، افزایش قدرت انظباق اجتماعی و تقویت کل جامعه از آثار این موضوع است.

معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نقش نماز در افزایش بهره وری و افزایش نظم کاری عنوان کرد: از اختصاص نماز در اوقات مشخص شبانه روز در می یابیم که برای سایر امور نیز باید زمان تعیین کنیم.

عابدی افزود: توجه به مسائل مختلف در نماز سبب افزایش دقت در مسائل پیرامونی برای افراد نمازگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه کار گروهی رابطه صحیح و روابط انسانی در محیط کار می باشد مطرح کرد: این را می شود از رابطه نمازگزاران با امام جماعت الگو گرفت و در ارتقای فرهنگ جامعه استفاده کرد.

معاون اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برپایی نماز انسان را از فحشا و منکر باز می دارد، اظهار داشت: عدم برنامه ریزی و نبود اخلاص در کار و شتاب بی مورد و ناسازگاری در هنگام کار در میزان بهره وری تاثیر زیان باری دارد و با نماز مرتفع می گردد .

عابدی ادامه داد: نماز باید در حالت هوشیاری و بدون کسالت انجام شود که تمرین خوبی برای کارهای دیگر خواهد بود که نیاز به هوشیاری دارد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha