شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: سیاست مجلس خبرگان رهبری مچ گیری نیست بلکه ما دغدغه مردم را داریم. هر نظامی که مردم را داشته باشد خواهد ماند و هر نظامی که مردم را نداشته باشد خواهد مرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی بعداز ظهر امروز در نشست خبری  که در محل دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اجلاسیه ششم مجلس خبرگان رهبری روز های 21 و 22 اسفند ماه برگزار خواهد شد گفت: سخنران افتتاحیه این اجلاسیه آیت الله جنتی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری هستند که در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به ایراد بیانات خود خواهند پرداخت.

وی افزود: پس از سخنرانی آیت الله جنتی تعدادی از خبرگان منتخب مردم نطق خواهند داشت که به مناسبت بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری از ناطقان قبل از دستور درخواست شده است که پیرامون این موضوع نطق داشته باشند.

دستور های اجلاسیه ششم:
آیت الله خاتمی به اشاره به دستور های این اجلاسه گفت: اولین دستورالجلسه این اجلاسیه انتخاب نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری برای جایگزینی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی خواهد بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در هر اجلاس کمیسیون سیاسی مباحث مورد لزوم و افراد متناسب با موضوع را انتخاب می کند که جلسه آتی نیز همانند جلسه گذشته در رابطه با مباحث و مشکلات اقتصادی بحث خواهد شد که میهمان این دوره آقای دکتر دژپسند وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی هستند و پس از ایشان پنج نفر از خبرگان در رابطه با موارد مطرح شده سخن خواهند گفت.

وی افزود: با توجه به انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در سال آینده و با عنایت به لزوم ایجاد تغییراتی در رابطه با قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این اجلاسیه نیز به مباحث مرتبت خواهیم پرداخت. در سال آینده در استانهای تهران، خراسان رضوی، فارس، خراسان شمالی و قم انتخابات خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و اعضای مجلس خبرگان رهبری ترمیم خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری به صورت مرتب و طی زمانبندی معین 33 جلسه و نشست در قم و تهران تشکیل داده اند.

وی افزود: برگزاری نشست مشترک هیات رئیسه و اعضای کمیسیون ها نیز با حضور وزیر ارتباطات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس سازمان پدافند عامل برگزار شد.

آیت الله خاتمی گفت: کمیسیون اصل 107 و 109 آیین نامه نحوه کار کمیته ویژه خود را تدوین و بررسی کرد. کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی با حضور معاون وزیر ارتباطات و معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در رابطه با فضای مجازی و کمیسیون بررسی راههای حراست و بررسی ویژگی های ولی فقیه نیز با حضور آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه برگزار شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشکیل کمیسیون اقتصادی گفت: کمیسیون اقتصادی از کمیسیون های جدید مجلس خبرگان رهبری است که شهریور ماه سال جاری تشکیل شده است و با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جلساتی برگزار کرده است.

عضو  شورای عالی حوزه های علمیه  افزود: هیات اندیشه ورز که با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است جلسات مرتبی داشته اند و مصوبات بسیار خوبی در 72 جلسه گذرانده اند.

آیت الله خاتمی گفت: در روز 5 شنبه 23 اسفند نیز زیارت مرقد امام خمینی و سپس دیدار با مقام معظم رهبری پایان بخش اجلاسیه این دوره مجلس خبرگان رهبری می باشد.

وی افزود: وظایف حقوقی مجلس خبرگان رهبری مشخص است؛ اما به لحاظ شخصیت حقیقی این مجلس، توجه به دغدغه معیشت مردم و گرانی های افسار گسیخته که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است موجب شده تا به این بحث نیز بپردازیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در اجلاسیه قبلی نیز به این بصورت جدی پرداخته شد و روسای قوای قضائیه و مقننه وقت خوبی برای بررسی این مسائل گذاشتند اما ریاست محترم جمهوری به دلیل تداخل برنامه هایشان در جلسه حاضر نشدند.

وی افزود: سیاست مجلس خبرگان رهبری مچ گیری نیست بلکه ما دغدغه مردم را داریم. هر نظامی که مردم را داشته باشد خواهد ماند و هر نظامی که مردم را نداشته باشد خواهد مرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به راهپیمایی عظیم 22 بهمن ماه گفت: مردم اوج حمایت خود را از نظام مقدس اسلامی بارها نشان داده اند، اما 22  بهمن گذشته به مانور بی نظیر بیعت با جمهوری اسلامی برگزار شد و به مسئولان نظام پیام داده شد که مردم دین خود را ادا کردند و اکنون نوبت مردم است.

وی افزود:حقیقت این است که برخی از مسئولان محترم همه دغدغه شان اصلاح امور است و برداشت درست این است که مردم انتظار مدیریت جهادی دارند. مردم منتظر تلاش بیشتر برای حل مشکلاتشان هستند. این مردم وفادار استحقاق هرگونه خدمت را دارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه روسای کنونی و آینده قوه قضائیه از اعضای مجلس خبرگان رهبری هستند، گفت: طبق گزارشات حکم آیت الله رئیسی به زودی صادر خواهد شد و مردم همانند گذشته انتظار اجرا و تحقق عدالت از قوه قضائیه را دارند.

وی افزود: آیت الله آملی لاریجانی در این عرصه قدم های ستودنی برداشتند و خصوصا طی ماههای اخیر در رابطه با برخوردی که در مقابل انحرافات اقتصادی برداشته شد، بسیار به موقع بود. قاطعیت های قوه قضائیه ستودنی بود و باید ادامه پیدا کند.


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در رابطه با انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال آینده، گفت: بحث پروسه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز هماهنگ با هم آغاز خواهد شد و مجری این انتخابات مثل همیشه وزارت کشور است که بنابرتصمیم گیری ها قرار است هماهنگی در پروسه رعایت شود.

وی افزود: بحث لوایح و کنوانسیون های بین المللی نیز از مواردی است که مورد بحث در این اجلاسیه خواهد بود. همگی اعضای مجلس خبرگان نیز دغدغه خاصی نسبت به این لوایح دارند و خواست ما از امنای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که با احساس تکلیف بایستند و از تهدید دشمنان و زیاده خواهی ها نهراسند که خداوند متعال یاور این ملت خواهد بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha