پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور تخریب منابع محیط زیست را از مهمترین چالش های کشور دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح و بهره برداری از 22 پروژه فضای سبز شهرداری قم در تالار همایش های شهرداری قم گفت: داشتن نگاه راهبردی کلان و آینده نگری و برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت از ضرورت های مهم دنیای امروز است که شهرداری قم به آن اقدام کرده است.

وی افزود:رویکرد اجتماعی و به مشارکت طلبیدن مردم و همچنین نگاه فرهنگی و علمی و اخلاقی و معنوی به شهر از دیگر رویکردهای مثبت شهرداری قم در دوره جدید بوده است که البته این رویکرد با تقدیر از تلاش های شهرداران گذشته انجام می شود.

مدیر حوزه های علمیه یادآورشد: شهر، جایگاهی است که اخلاق و معنویت و ارزش های دینی تجلی می یابد؛ همچنین نگاه جهادی و انقلابی از مهمترین ارکان فعالیت های شهرداری است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که هرجا که جهادی و انقلابی عمل کردیم و هرجا که «ما می توانیم» را گفتیم موفق شدیم؛ هرجا که روح جهادی و انقلابی از دفاع مقدس تا سازندگی و دفاع از حرم و... به میان آمد موفق بودیم.

وی گفت: همه این اقداماتی که یک نهاد و دستگاه انجام می دهد، بارهایی دارد که سنگینی آن روی دوش کارکنان آن نهاد است و اگر پیشرفتی در کار شهرداری دیده شده است به دلیل زحمات کارگران این نهاد است.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: دنیای امروز در سطح جهانی و منطقه و کشور، با چند چالش مهم مواجه است که یکی از آنها و مشکلات عظیم آینده امروز و آینده آن است که منابع طبیعی آن در حال فروریزی است و جنگل ها در حال نابودی است؛ جنگل های ایران در یک صدسال گذشته به یک سوم رسیده است.

مدیر حوزه های علمیه یادآورشد: نیاز بشر امروز به جنگل بیش از گذشته است ولی متاسفانه توجه کافی به این ظرفیت ها نمی شود؛ تخریب محیط زیست یک چالش بسیار مهم است که باید نسبت به آن حساس باشیم.

وی گفت: امام صادق(ع) ذیل یک آیه قرآن در خصوص بحث مومنون، آن قوم مومن را کشاورزان معرفی کردند که فضای سبز جامعه را گسترش می دهند؛ پیامبر اکرم(ص) پس از امر به کشاورزی و درختکاری و توسعه فضای سبز فرمودند که هیچ کاری نزد خدا پاک تر و حلال تر از این کار نیست.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: ارزش همه عالم به درخشش حیات و آگاهی عالم است که از گیاه شروع می شود؛ درخت و گیاه هم در خدمت عالی ترین خلقت خداوند، یعنی انسان است؛ توسعه محیط زیست، یک فریضه مهم است.

مدیر حوزه های علمیه یادآورشد: قم در همه عرصه ها باید الگو باشد ولی در حوزه محیط زیست هنوز مشکلات بسیاری داریم؛ شهرداری قم باید با همکاری همه فعالان استان گام های آینده را استوارتر بردارند؛ دستگاه های استان نیز باید در این عرصه همیاری و همکاری میان دستگاهی داشته باشند؛ حوزه نیز این آمادگی را دارد که در همه مسایل شهری و فرهنگی و اجتماعی از جمله محیط زیست با سرمایه عظیم مراجع و حوزویان در کنار مردم و مسئولان هستیم.

وی گفت: پس از سخنان ارزشمند رهبر انقلاب به همه مردم تاکید داریم که در صیانت فضای سبز و اراضی مزروعی و درختان همیاری داشته باشند؛ سرانه امروز قم سرانه خوبی است که باید صیانت و توسعه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha