جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه حسینیه‌ها، مساجد و دفتر امام جمعه آماده پذیرایی از زائرین سرزمین نور است، گفت: علاوه بر اردوگاه فاطمه زهرا(س) در شلمچه و شهید باکری در خرمشهر، کلیه حسینیه‌ها، مساجد و البته دفتر امام جمعه خرمشهر در اختیار زائرین و میهمانان نوروزی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون آخرین اقدامات دفتر امام جمعه خرمشهر در رابطه با سفرهای نوروزی و کاروان‌های راهیان نور، اظهارداشت: استان خوزستان طی سالیان متمادی در ایام نوروز میزبان حضور ارزشمند و پر خیر و برکت کاروان‌های راهیان نور است که برکات بسیار زیادی برای تقویت استان و البته کشور داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه دفتر امامت جمعه خرمشهر، رفع نواقص اجرایی در عملکرد و میزبانی از کاروان‌های راهیان نور است، گفت: یکی از اقدامات جدی ما شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت کارهای اجرایی سال گذشته است تا إن‌شاءالله بتوانیم به نحو مطلوبی از زائرین سرزمین نور، پذیرایی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه فعالیت‌های دفتر امام جمعه خرمشهر همچون سال‌های گذشته با همکاری مؤسسه سیره شهدا اجرایی می‌شود، گفت: بحمدالله ارتباط خوب و مؤثری با برادر ارجمندمان جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری و جوشقانیان در زمینه اجرای اهداف و چشم‌انداز پیش روی دفتر فرهنگی امام جمعه وجود دارد که سال جاری ویژه‌برنامه‌های ستاد راهیان نور شهرستان خرمشهر را در 5 محور دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، نخستین محور از مجموعه برنامه‌های ستاد راهیان نور شهرستان خرمشهر را اعزام 150 روحانی آموزش دیده در حوزه جهاد و شهادت به کاروان‌های راهیان نور، عنوان کرد و بیان داشت: این روحانیون از خوزستان و قم بوده و همگی در مؤسسه سیره شهدا، دوره‌های تخصصی تبلیغ را پشت سر گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری دانشجویانی از ۷۰ دانشگاه در مناطق عملیاتی جنوب، حضور پیدا می‌کنند، اضافه کرد: افزون بر این، زائرینی از نهادها، ارگان‌ها و مدارس دانش‌آموزی در مناطق عملیاتی جنوب حضور به هم می‌رسانند که مسئولیت مجموعه این‌ها و سرکشی به نهادها و ارگان‌های انقلابی، بر عهده آن ۱۵۰ روحانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، حضور ۱۵ روحانی روایت گر در کاروان‌های راهیان نور را دیگر برنامه ستاد مرکزی شهرستان خرمشهر اعلام کرد و گفت: این روحانیون علاوه بر حضور در کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی، با همکاری انجمن اسلامی خوزستان در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان 7 شهرستان، حاضر شده و روایت گری می‌کنند.

امام جمعه خرمشهر، همچنین از حضور ۴۵ نفر از راویان رزمنده دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب خبرداد و افزود: این‌ها رزمندگان دوره دفاع مقدس بوده که در قالب راوی، عملیات‌های مهم جنگ و دستاوردهای آن را برای مردم تبیین می‌کنند. البته تعدادی از مدافعان حرم نیز در ۱۱ یادمان برای جوانان روایت گری می‌کنند.

وی به چهارمین محور از ویژه‌برنامه‌های ستاد راهیان نور شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های ملی مذهبی خوزستان به‌ویژه مراسم سال‌تحویل، اعتکاف و یادواره‌های شهدا، از حضور اساتید مؤسسه سیره شهدا همچون استاد ماندگاری و جوشقانیان در یادمان‌های شلمچه، نهر خین، علقمه، شهدای اروند و.... بهره‌مند خواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد، حضور تیم پزشکی در مناطق محروم خرمشهر را آخرین محور از ویژه‌برنامه‌های ستاد راهیان نور شهرستان اعلام کرد و اظهارداشت: إن‌شاءالله یک تیم پزشکی مجهز در کوی آلبوناعی و مالک اشتر شهرستان خرمشهر جهت فعالیت‌های جهادی و خدمت به مردم، مستقر خواهند شد و به مداوای رایگان بیماران می‌پردازند.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای اسکان زائرین سرزمین نور و میهمانان نوروزی، گفت: اردوگاه شهید باکری خرمشهر می‌تواند زائرینی از 16 استان کشور را اسکان دهد و این مسأله از سوی سپاه هر استان انجام می‌شود.

امام جمعه خرمشهر، با بیان اینکه حسینیه‌ها، مساجد و دفتر امام جمعه آماده پذیرایی از زائرین سرزمین نور است، اضافه کرد: علاوه بر اردوگاه فاطمه زهرا(س) در شلمچه و شهید باکری در خرمشهر، کلیه حسینیه‌ها، مساجد و البته دفتر امام جمعه خرمشهر در اختیار زائرین و میهمانان نوروزی خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی، با اشاره به آمادگی شهرستان خرمشهر برای اسکان بیش از ۲ میلیون زائر، گفت: هر سال از آبان ماه تا ۱۵ فروردین، سفرهای راهیان نور آغاز می‌شود که در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۲ میلیون زائر و میهمان نوروزی از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کنند.

وی، در بخش پایانی این گفتگو، بر لزوم تقویت اقتصاد درون‌زا با بهره‌گیری از ظرفیت راهیان نور تأکید کرد و اظهارداشت: از سالیان قبل همواره تلاشمان بر این بوده که حضور کاروان‌های راهیان نور تأثیر و رونقی در بهبود وضعیت بازارهای خرمشهر داشته باشد که امیدواریم مسئولین کاروان‌های راهیان نور، با خرید کالاهای اساسی پخت غذای کاروان‌ها، به این رشد و تقویت اقتصاد این شهرستان کمک کنند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha