پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 483910
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
حوزه علمیه

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از فعالیت علمی چهار مدرسه علمیه استان در مقطع سطح ۴ حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام از علاقه مندان ورود به حوزه، گفت: حوزه از دانش آموزان پایه هشتم تا دارندگان مدرک دکتری پذیرش خواهد داشت.

وی با بیان این که تعلیم و تربیت در حوزه با اولویت تربیت صورت می گیرد، افزود: این نهاد آموزشی با سابقه و کهن در حال حاضر به عنوان مرکز مهم علمی در سطح کشور مورد توجه است.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که پذیرش طلاب در حوزه بر اساس قوانین و مقررات خاصی صورت می گیرد، گفت: ثبت نام، شرکت در آزمون ورودی، گزینش، مصاحبه و شرکت در دوره اختبار و تثبیت از جمله مهم ترین مراحل لازم برای تثبیت حضور یک طلبه در حوزه است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مراکز و مؤسسات تخصصی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چهاررشته تخصصی کلام، تفسیر علوم قرآنی، مدرسی فقه و اصول و حقوق و قضا در مدرسه امام حسن عسکری(ع) آمل، فیضیه مازندران و شهید بهشتی نوشهر فعال است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین از آغاز فعالیت سطح دو رشته تخصصی حقوق و قضای اسلامی از ترم پاییز در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر خبر داد و گفت: قرار است رشته های تخصصی سطح ۳ تاریخ، تبلیغ و مشاوره اسلامی در ساری، قائمشهر و نوشهر راه اندازی شود.

حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود خود تقویت و ارتقاء سطوح علمی مدارس را از جمله مهم ترین رویکرد حوزه علمیه استان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در طی سال های اخیر با تلاش های صورت گرفته شاهد تقویت و ارتقاء این سطوح در مدارس استان هستیم.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر سطح چهار علمی در چهار مدرسه علمیه استان فعال است، بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) آمل، امام صادق(ع) قائمشهر، فیضیه بابل و امام صادق(ع) نکا از جمله مدارسی هستند که سطح چهار در آنها فعال است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شش مدرسه استان نیز دارای سطح سه حوزه هستند، افزود: مابقی مدارس استان دارای سطوح یک و دو حوزه هستند.

وی در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن شاخص های علمی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: همه توان و ظرفیت موجود در استان به منظور تقویت این شاخص ها به کار گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که در حال حاضر زمینه علمی برای تحصیل طلاب تا سطوح خارج در استان فراهم شده است، بیان داشت: با توجه به راه اندازی رسمی درس خارج این فرصت برای طلاب علاقه مند به ادامه تحصیل در استان فراهم شده است. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha