جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 سید حسین مومنی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی گفت: در حالات مرحوم حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرده اند که وقتی مریض بود و به هوش می‌آمد روضه اباعبدالله می‌خواند و گریه می‌کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت اولین شب درگذشت  حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند به واسطه اتهاماتی که امت حضرت عیسی و حضرت موسی(ع) به این دو پیامبر وجاهت و آبرو عطا کرد.

وی افزود: وجاهت و اعتبار را خدا به اباعبدالله در دنیا و آخرت عطا کرده و هر کسی که با آن حضرت گره بخورد از این آبرو بهره مند می‌شود.

این خطیب توانا گفت: در زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم که هم در دنیا و هم در آخرت به واسطه سیدالشهدا به ما وجهات آعطا شود و لازمه آن این است که نسبت به حضرت معرفت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  مومنی بیان کرد: سیدالشهدا(ع) در کودکی بر پیامبر وارد شد، پیامبر به او خطاب کردند که مرحبا بک یا اباعبدالله، این تعبیر پیامبر(ص) در کودکی درباره امام حسین(ع) به کار رفته است.

وی تاکید کرد: این عبارت نشان می‌دهد که امام حسین(ع) حق ابوت برای امام و بندگان دیگر داشته و ایشان بالاترین مصداق بندگی یعنی بذل‌الکل را برای خدا به نمایش گذاشته است.

این خطیب توانا خاطرنشان کرد: اباعبدالله الحسین(ع) وجهه ای دارند که هر کسی با ایشان ارتباط بگیرد مصداق وجیها فی الدنیا والاخره می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  مومنی عنوان کرد: مرحوم صالحی خوانساری در همین مسجد اعظم بارها ادعیه مختلف را می‌خواند و در صحرای عرفات، صحن امام حسین و امام رضا(ع) بارها به قرائت دعا و مرثیه خوانی پرداخته بودند.

وی تصریح کرد: در حالات مرحوم صالحی خوانساری بیان کرده اند که وقتی به هوش می‌آمد روضه اباعبدالله می‌خواند و گریه می‌کرد.

انتهای پیام/.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha