پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بحرینی به دعوت کلیسای مورمن ها در سفری به ایالت یوتا، در شهر سالت لیک سیتی با رهبران و دیگر مقامات عالی‌رتبه کلیسای مورمون از جمله با بالا ترین رهبر آن، آقای راسل نلسون، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بحرینی رئیس مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن به دعوت کلیسای مورمن ها در سفری به ایالت یوتا، در شهر سالت لیک سیتی با رهبران و دیگر مقامات عالیرتبه کلیسای مورمون از جمله با بالا ترین رهبر آن، آقای راسل نلسون، دیدار و گفتگو کرد.

در طول این سفر، ضمن تبادل نظر افکار، به خصوص در مورد مشترکات دینی، فرصت بازدید از تشکیلات سازمانی اعم از خدمات مذهبی، اجتماعی و آموزشی آنها فراهم گردید که بازدید و گفتگو با اساتید دانشگاه عظیم خصوصی بریگم یانگ(‏ Brigham Young University ) و همچنین مراکز عظیم خدمت رسانی رایگان جهانی از آن جمله بود.  

لازم به توضیح است که جامعه مورمن ها حدود ۱۶ میلیون عضو دارد و یکی از پر نفوذترین گروه های مسیحی در عرصه های دینی، اجتماعی و سیاسی آمریکا شناخته می شود. در تاریخ آنها هیچ‌گونه دشمنی با اسلام و مسلمان ها پیدا نمی شود و از ابتدای تشکیل کلیسا، رهبرانشان معتقد بوده اند که حضرت محمد(ص) با دریافت نور الهی فرستاده خداوند برای تمام بشریت می باشند. اخیرا هم جهت پاک سازی اذهان پیروان خود از تبلیغات اسلام ستیزی گسترده، کلیسا اقدام به نشر مقالاتی مثبت از اسلام و جامعه‌ مسلمان ها نمو‌ده است.

مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن و علی الخصوص امام آن از پایه گذاران اساسی ارتباط مثبت با جامعه مورمن و رهبران آن بوده است و حرکت های مثبت این کلیسا در طرفداری از اسلام و مسلمانان در بسیاری از موارد نشئات گرفته از این ارتباط موثر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha