جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی حکیم خطاب به سفیر صربستان

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار سفیر صربستان تصریح کردند: مرجعیت و حوزه علمیه پیروان اهل بیت (ع) را به مفاهیم دینی و انسانی صحیح که برگرفته ارزش های والای قرآن کریم و سیره ائمه معصومین (ع) است، دعوت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در دیدار سفیر صربستان و هیئت همراه، تصریح کردند: مرجعیت و حوزه علمیه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) را به مفاهیم دینی و انسانی صحیح و دژ فکری و فرهنگی که برگرفته از مبانی ثابت و ارزش های والای قرآن کریم و سیره ائمه معصومین(ع) است، دعوت می کنند.

مرجعیت و حوزه به مدارا، اعتدال و گفتگو و دوری از تمامی انواع خشونت دعوت می کنند

ایشان ادامه دادند: مرجعیت و حوزه همچنین به مدارا، اعتدال و گفتگوی آرام و دوری از تمامی انواع خشونت تشویق کرده و پیوسته پیروان اهل بیت(ع) را به التزام به این موارد و احترام به دیگران با هر دین و قومیتی که باشند، توصیه می کنند.

حضرت آیت الله حکیم به ضرورت و اهمیت ارتباط میان جوامع و ملت های مختلف برای از بین بردن چهره مخدوش اسلام و مسلمین که منحرفین از راه حق آن را رواج داده اند، اشاره کردند.

اوروش بالوف سفیر صربستان با بیان اینکه دولت و ملت صربستان از نقش مثبت مرجعیت دینی قدردانی می کنند، گفت: مدت هاست که آرزوی دیدار با مرجعیت دینی و آشنایی مستقیم با دیدگاه و بیانات آن ها را دارم.

در پایان معظم له از تمامی کسانی که در کنار حق ایستاده یا از آن پیروی کردند، قدردانی نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha