جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار فرمانده مرزبانی کشور با امام جمعه بیرجند

حوزه/ سردار رضایی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران تهدیدات پیرامونی ندارد، گفت: تهدیدات پیرامونی ایران اسلامی از کشورهای افغانستان و سوریه هم بیشتر است، اما به توفیق الهی با تلاش شبانه روزی فرزندان مرزبان ایران اسلامی، از امنیت خوبی برخوردار هستیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور، در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به توطئه های مختلف استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: علی رغم توطئه های فراوان دشمنان، در حال حاضر وضعیت خوبی در مرزها داریم و این مهم با عنایات خداوند متعال و مقام معظم رهبری، پایداری ملت و ایثارگری همه دستگاه‌های دخیل در امر امنیت به ویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران تهدیدات پیرامونی ندارد، گفت: تهدیدات پیرامونی ایران اسلامی از کشورهای افغانستان و سوریه هم بیشتر است، اما به توفیق الهی با تلاش شبانه روزی فرزندان مرزبان ایران اسلامی، از امنیت خوبی برخوردار هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تلاش شبانه روزی و سختی هایی که مرزبانان در مرزها تحمل می کنند، گفت: مرزبابان ایران اسلامی با تلاش جهادی خود لحظه به لحظه مرزها را رصد می کنند و جلوی دشمن در سطوح مختلف را می گیرند، به طوری که در مرزهای شرقی کشور یعنی افغانستان و پاکستان تقریبا به طور میانگین در 24 ساعت شبانه روز بیش از 30 درگیری داریم که غالب آنها مواد مخدر و شرارتی است.

سردار رضایی اظهار کرد: علی رغم توطئه های دشمنان برای نظام، اما به لطف الهی جشن چهل سالگی انقلاب را گرفتیم و در حال حاضر مشکل امنیتی در مرزها نداریم و امید است همین مسیری که در پیش گرفتیم، دنبال شود.

وی با بیان اینکه مرزبانی تنها نیروی مسلحی است که وظیفه قانونی دیپلماسی دارد، گفت: به جز پاکستان، سایر مرزها ارتباطات خوبی با آن کشورها داریم، به طوری که امسال برای اولین بار، پنج مرتبه با کشور ترکیه و سه مرتبه با افغانستان و چند مرتبه با عراق و آذربایجان نشست‌هایی برگزار کردیم که بسیار موثر بوده است.

رضایی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر دولت به مرزهای شرق کشور و تامین اعتبار برای این مهم، گفت: در حوزه شرق دچار یک سری عقب ماندگی‌هایی هستیم، در بحث امکانات اولیه برای مراقبت از مرز برنامه ای به دولت داده شد، اما برای تامین اعتبار و بودجه مشکل داریم.

وی افزود: همچنین دولت نسبت به تامین اعتبار برای تجهیزات مرزهای دریایی ما باید توجه جدی داشته باشد، که امید است تا انتهای برنامه ششم توسعه اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نیز در این دیدار با اشاره به نقش مرزبانان غیور در امنیت کشور، اظهار کرد: ایران امروز به عنوان نقطه امن در دنیای پر از التهاب بشریت، زبانزد است که این مهم به برکت زحمات و تلاش شبانه روزی مرزبانان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان این که مهمترین شرط هر کاری امنیت است، گفت: مرزبانان کشور که همواره از مرزها به عنوان ناموس جامعه مراقبت و حراست می کنند، در واقع بهترین عبادت را دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی کوتاهی ها از سوی مسئولان در این زمینه ها هم وجود دارد که نباید باشد، چراکه مرزها از اهمیت بالایی برخوردارند.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha