جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری حجت الاسلام سید مصطفی رضوی، مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه، روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفندماه، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام سید مصطفی رضوی، مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز در نشست خبری مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه، در مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه، گفت: مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه مقارن با اولین دوره مسابقات مشترک قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی، 23 و 24 اسفندماه در استان کرمانشاه، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی در  رشته  های «حفظ قرآن کریم» 5، 10، 20 و کل، «قرائت تحقیق و ترتیل»، «خطابه قرآنی»، «حفظ موضوعی آیات و روایات»، «معارف نهچ البلاغه در بخش حکمت ها» برنامه ریزی شده است.

مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه  ادامه داد: در مرحله مقدماتی حدود 1700 نفر از طلاب با هم به رقابت پرداختند که 123 نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که  سرانجام 24 نفر در سه رشته حفظ کل قرآن کریم، ترتیل و تحقیق در کرمانشاه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رضوی خاطرنشان کرد: مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه مقارن با اولین دوره مسابقات مشترک قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی شیعه و اهل سنت برگزار می شود که 12 نفر از طلاب اهل سنت در سه رشته مذکور با 24 نفر از طلاب شیعه رقابت می کنند و نفرات اول هر رشته به مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام راه می یابند.

وی اضافه کرد: رشته «خطابه قرآنی» بصورت غیر حضوری و با ارسال فایل صورت گرفته است که نفرات برتر در آئین اختتامیه مسابقات معرفی شده و از آنها تقدیر به عمل می آید.

رضوی اظهار کرد: آیین افتتاحیه این مسابقات با قرائت نفر اول دومین دوره مسابقات بین الملی و با سخنرانی حجج الاسلام و المسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه برگزار خواهد شد، آیین اختتامیه نیز با حضور اساتید، متسابقین و علاقمندان به قرآن کریم، روز 24 اسفند ماه در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برکزار می شود که سخنران این مراسم جناب حجت الاسلام والمسلمین زمانی و ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه می باشند.

مسئول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه  در پایان از همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha