جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کوهساری: ائمه از شیعیان انتظار دارند که در تمام سطوح بهترین باشند

حوزه/ رئیس شبکه جیو تی وی پاراچنار در پاکستان با هیات اعزامی در سفری سه روز با رئیس دفتر بین الملل حوزه دیداری داشتند. این هیئت همچنین در نشست های جداگانه ای با علمای شیعه در قم و خراسان حضور یافتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  علی افضل، رئیس شبکه  جیو تی وی  و مسئولین شبکه داخلی پاراچنار در کشور پاکستان، با حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه دیدار کردند، هیات اعزامی در این سفر سه روزه پس از بازدید از دانشگاه رضوی مشهد و دانشگاه قم با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار داشتند.

یکی از اعضای هیات ضمن سپاس از جمهوری اسلامی ایران برای توجه ویژه به این گروه، بازدید از صحن رضوی، حرم های مطهر، موسسات و تاسیسات آموزشی دینی ایران را فرصت ارزشمندی توصیف کرد و گفت: ما دلمان می خواهد بتوانیم ایده هایمان را به اشتراک بگذاریم. ما مدارس و دانشگاه های زیادی به ویژه در پاراچنار داریم که 90% جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند. ما 5-6 سال با طالبان جنگیدیم و به خاطر شیعه بودن سختی های زیادی متحمل شده ایم.

نبود سیستم آموزشی بهینه برای نسل جوان شیعه در پاکستان

وی افزود: شیعیان در پاکستان سیستم آموزشی مناسب و دستورالعمل تعلیمی خوب و بهینه ای ندارند و جوانان، آموزش درستی در زمینه های مختلف مانند معارف مهدوی و حسینی نمی بینند و هیچ کس مسئولیت این کمبود ها را نمی پذیرد. ما در همین راستا دانش آموزان را به برخی مراکز آموزشی خصوصی می فرستیم، اما کفایت نمی کند. به همین جهت نیز به نظر من باید یک رابطه علمی میان ایران و پاراچنار به وجود بیاید.

یک عضو دیگر هیات اعزامی گفت: هدف ما از این بازدید، دیدن مراکز و سیستم آموزشی ایران و آشنایی با آن بود.

شیعیان در پاکستان تحت فشار قرار دارند

اعضای هیات درباره مشکلات شیعیان در پاکستان نیز گفتند: گاهی حتی داشتن اسامی شیعه مانند حسین می تواند مشکلاتی ایجاد کند و مثلا سبب مردود شدن در آزمون ها و از دست دادن شغل شود.

هیات اعضای ضمن صحبت درباره عشق و علاقه شیعیان پاکستان به ایران و انقلاب اسلامی افزودند: پاراچنار در واقع یک ایران کوچک است و هر خانه ای عکس امام خمینی و رهبر انقلاب را دارد. ما حتی خیابان هایی به نام آنان داریم و دلمان می خواهد بتوانیم دانش آموزانی برای تحصیل در مدارس و حوزه های علمیه بفرستیم.

نسل جدید را به بهترین بودن تشویق کنیم

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری طی سخنانی به نقل از امام صادق (ع) گفت: اگر کسی یکی از پیروان ماست و در یک شهر بزرگ زندگی می کند که در آن شهر بیش از یکصد هزار نفر زندگی می کنند و شما در آن شهر یک نفر را پیدا کنید که از شما سخاوتمندتر باشد، شما شیعه ما نیستید. یعنی اهل بیت می خواهند که ما شیعیان همیشه بهترین و بالاترین فرد از منظر ایمان و تقوا باشیم.

وی افزود: مسئولیت ما به عنوان شیعیان بسیار پیچیده است و شما نیز به عنوان سرپرستان موسسات و مدارس اسلامی مسئولیت بسیار مهمی دارید. ما باید نسل جدید را تشویق کنیم تا از همه جهت بهترین باشند، زیرا دین ما بهترین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در ادامه گفت: در حوزه عملیه ما هم اکنون بیش از 250 هزار طلبه داریم که دروس اسلامی و اجتماعی مرتبط با اسلام را مطالعه می کنند. بیش از 140 رشته تحصیلی در سطح دکترا، کارشناسی، کارشناسی ارشد داریم و طلبه ها در سطوح علمی مختلف به آموزش مشغول هستند.

وی در ادامه به «سند تحول آموزش و پرورش» اشاره کرده و گفت: بیش از دویست متخصص و کارشناس دانشگاهی برای تدوین این سند همکاری داشته اند که می تواند در مدارس پاکستان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: هفته آینده همایشی با نام تربیت دینی در مشهد برگزار می شود که متخصصان دینی در آن شرکت خواهند داشت و حضور در این همایش می تواند بسیار موثر باشد.

وی ضمن اشاره به روابط ایران با دیگر مدارس و سازمان های اسلامی در سرتاسر جهان به ویژه موسسات شیعه، به موقعیت های تحصیلی و بورس های ارائه شده برای دانش پژوهان مسلمان به ویژه شیعیان اشاره کرد و گفت: محصلان برای پذیرفته شدن برای بورس های تحصیلی باید سطوح علمی بالایی داشته باشند و به زبان های فارسی یا انگلیسی نیز تسلط کامل داشته باشند.

 

در پایان هیات اعزامی، از مسئولان حوزوی ایران خواستند تا کتب آموزشی مناسب و ارزشمند دینی در سطوح مختلف ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه را به آنان معرفی و ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha