پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم:

حوزه/مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم گفت: با وقوع و تداوم انقلاب اسلامی در ایران، باورها و اعتقادات مذهبی در ایران و جهان گسترش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، جلسه ماهانه دانش آموختگان در راستای ساماندهی نشست های بصیرت فاطمی و انقلابی در روستاها با حضور طلاب و مبلغین مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم برگزار شد.

 قانعی زارع در این نشست گفت: انقلاب اسلامی شعار اصلی جنبش های سیاسی-اسلامی مختلف در بسیاری از کشورهای اسلامی مشرق زمین است؛ مساله مشترک برای این جنبش ها، اسلامی کردن تمام جوانب زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی است و انقلاب اسلامی ایران، جذابیت ایدئولوژیکی بسیار زیادی میان اعراب تا الجزایر و سودان دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی باعث توقف تهاجم دشمنان شد، اضافه کرد: در دوران ابتدایی انقلاب، ظرف مدت کوتاهی تغییرات اساسی در خلقیات مردم احساس شد؛ گذشت، قناعت، همکاری و گرایش فراوان به دین، کاهش طمع و اسراف از فرهنگ انقلابی مردم به شمار می آمد که لازمه فرهنگ اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم بر نهادینه کردن و عمق بخشیدن فرهنگ انقلابی-اسلامی تاکید کرد و افزود: فرصت عمق بخشی این فرهنگ زیاد پیش نیامد زیرا در اواسط دوران جنگ، بوسیله ابزارهای تبلیغی و گفتارهای غلط و کج اندیشانه، مجددا شروع شد و رسوب های ذهنی و روحی گروهی از کج اندیشان مؤثر بود اما باز حرارت جنگ مانع بود.

قانعی زارع خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری، با ظهور انقلاب اسلامی در ایران و تداوم آن، باورها و اعتقادات مذهبی نه تنها در ایران و کشورهای اسلامی بلکه در سطح جهانی و در کشورهایی که با روش های ضد مذهبی زندگی کرده اند، گسترش یافت و اعتنا به معنویت و فضایل انسانی رشد کرد.

وی ادامه داد: نظام سلطه جهانی در صدد بود تا دین و معنویت را به کلی از متن زندگی حذف کند و جامعه بشری را یک جامعه بی ایمان و بی اعتقاد به ارزش های الهی تربیت نماید، این دوران جدید درست به عکس آن سیاستها عمل کرد.

استاد حوزه خواهران، یکی از دلایل تهاجم فرهنگی را تعارض انقلاب با نظام سلطه سیاسی و فرهنگی قدرت های بزرگ دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی با نظام کنونی تسلط و اقتدار در دنیا مخالف است؛ اینکه در میدان زندگی و سیاست، چند کشور از کشورهای بزرگ و ثروتمند سرنوشت کشورهای دیگر را به دست می گیرند، این را قبول نداریم مثل وضعی که امروز در دنیا هست.

قانعی زارع، مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه را از مهمترین مراکز فرهنگی توسعه دهنده فرهنگ معرفی کرد و افزود: نسل آینده ساز هر جامعه معمولا از این مسیر پرورش می یابد، لذا در تهاجم فرهنگی به کشور ما نیز تلاش گسترده ای از سوی بیگانگان و وابستگان آنها برای تغییر ارزش ها و از خود بیگانگی صورت گرفته است که در پاسخ به آن، موضوع اسلامی کردن دانشگاه ها مطرح شد.

وی در تبیین خطرات تهاجم فرهنگی بیان کرد: تهاجم فرهنگی یکی از مهمترین خطراتی است که جامعه انقلابی و اسلامی ایران به طور خاص و جهان اسلام به طور عام را مورد تهدید قرار داده است، ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و اگر افرادی خود را به حال تغافل و تجاهل بزنند و هیچ عکس العملی در برابر آن نشان ندهند، از اهمیت موضوع چیزی کاسته نمی‏شود.

قانعی زارع، یکی از ویژگی های مهم و شاخصِ انقلاب اسلامی را مذهبی بودن آن در تمام سطوح دانست و رهبر انقلاب را مرجع عالی مذهبی خواند و اظهار کرد: کسانی در کنار امام خمینی جمع شدند که یا در مدارس دینی درس خوانده یا علایق و گرایش های دینی داشتند و این مسئله باعث شد که افراد غیر مذهبی، پس از پیروزی انقلاب خیلی سریع صف خود را از نیروهای مذهبی انقلاب جدا کردند و در مقابل نظام نوپای جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha